“God mat, dålig service av personal som varken pratar svenska eller engelska”
Omdöme om V.E.S.P.A Grande

V.E.S.P.A Grande
Rankad som nr 271 av 966 Restauranger i Malmö
Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Bokningar
Beskrivning: En italiensk restaurang med egna råvaror. Prova gärna våra härliga Bianca pizzor, färsk pasta eller matiga sallader.
Omdömet skrevs 23 juli 2019

Personalen lämnar dryck och mat vid fel bord, när det upptäcks rycker man bort vattenflaskan och glasen från det felaktiga bordet istället för att servera nytt vatten o glas vid bordet som det var ämnat för! Vi beställde ytterligare ett glas vin och öl och fick säga till en gång till. Vi fick besked om att huvudrätten skulle dröja 5 minuter men fick vänta 30 minuter på en överstekt oxfilé och en blodig oxfilé. Servitören förstod inte svenska och tydligen inte italienska heller eftersom han inte kunde utföra de uppmaningar som han fick av övrig personal. Jag undrar hur man kan följa arbetsmiljölagen med personal som inte förstår enkla anvisningar. Följs kollektivavtalet? Aldrig mer!

Tack Lars B

Omdömet skrevs 21 juli 2019 från mobil enhet

En restaurang med fantastiskt läge efter Sundspromenaden. Tyvärr väldigt dålig service där vi kände oss bortglömda hela tiden. Lite språkförbistring vid beställning. Personalen såg inte gästerna utan hade blicken någon annanstans hela tiden. Måsarna fick chansen att smaska vid borden då de inte plockades av snabbt nog. Lite arrogant. Maten var vällagad och god men inget extra. När vi väntat för länge efter huvudrätten valde vi att betala o ta kaffet hemma hos våra vänner. Återigen en restaurang som får gäster pga läget och tyvärr inte för gästvänligheten.

2  Tack Janta2016
Omdömet skrevs 12 juli 2019 från mobil enhet

Står i entrén och väntar på att bli placerad vid något bord. Fastän dom tittade på oss flera gånger så bara nonchalerade dom oss. Tydligen ville dom inte ha våra pengar... gick därifrån efter 10 minuter.

Tack 884patrikp
Omdömet skrevs 11 juli 2019 från mobil enhet

Hustrun och jag tyckte om våra pizzor. Trevligt med italienska öl som man inte är så vanliga. Tycker att servicen var ok men det saknas finess. Köper man två öl av olika slag ska man rimligen få ett nytt glas till öl nr 2. Jag gillar inte att få frågan ”would you like to order?” på en svensk restaurang. Här talar vi svenska.

Tack 776karstenn
Omdömet skrevs 8 juli 2019

Förvirringen är total. Saker blir inte bara fel utan glöms bort också. Sen när det kommer in så är maten, till råga på allt, helt smaklös. Och dyr. Läget är mycket bra dock, men det är också det enda.

Tack Mattias J

Resenärer som tittade på V.E.S.P.A Grande tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt V.E.S.P.A Grande? Berätta vad du tyckte!