“Blir nog stamkund!”

Via Napoli
Rankad som nr 31 av 1 050 Restauranger i Malmö
Prisklass: 75 kr - 374 kr
Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Middag, Leverans, Uteservering, Bokningar
Omdömet skrevs 27 augusti 2022

Möttes av ljuvliga dofter redan vid ingången, synen av dessertsortimentet fick det att vattnas i munnen ännu mer, men tyvärr blev jag proppmätt av en jättegod pastarätt, så nästa gång blir det efterrätt först!

1  Tack C4454ZFpetras

Omdömet skrevs 27 augusti 2022

En totalupplevelse som nästan bara italienare kan åstadkomma. Ett sorl på Italienska mellan köket och servitörerna, luktar gott från stenugnen, ¨tvätt¨ hänger på en tvättlina i taket, interiören typiskt Italiensk med stolar, dukar mm precis som i Italien, vänliga uppmärksamma servitörer och servitriser som faktiskt vet vad de säljer och självklart är maten precis så god som jag minns den från förra gången jag var där och sist men inte minst många efterrätter att välja mellan inte bara de vanliga.

2  Tack Martin J
Omdömet skrevs 20 augusti 2022 från mobil enhet

Pastarätten som servitören presenterade som kockens rekommendation var tråkig. Den lilla portionen som serverades var torr och kändes inte fräsch. Det var endast några små musslor och knappt någon karljohansvamp.

1  Tack Domells
Omdömet skrevs 14 augusti 2022 från mobil enhet

Har ätit här ett par gånger med familjen trots att servicen är under all kritik. Men nu var det sista gången. När maten är lika dåligt som servicen. Ja då blir det inte fler besök här. Skulle inte rekommendera denna restaurang.

5  Tack Mikael B
Omdömet skrevs 6 augusti 2022

Det positiva först: De neapolitanska, vedugnsgräddade pizzorna är inte dåliga. Men de är heller inte speciellt märkvärdiga, trots allehanda diplom på väggarna. Risotton med jätteräkor är inte heller någon fröjd för gommen, och serveras i en minimal portion, som dessutom var ljummen redan när den serverades. Apropå serveras: Om bara två av tre personer får sin mat medan den tredje personen (som är en treåring) får sin mat först efter att man frågat efter den, kan ju servicen knappast sägas vara välorganiserad. Och när sonen fick sina cannelloni, kunde vi fastställa att inte heller de var mer än medelmåttiga. Dock var de extremt varma!
För den som vill få sig ett gott skratt på lördagskvällen rekommenderas ett avsnitt av Fawlty Towers. Om man inte har tillgång till ett dylikt, kan ett besök på Via Napoli vara en lämplig ersättning. Den flugviktiga kypare som springer, nej, rullar runt och som man måste springa efter för att möjligtvis kunna meddela något önskemål, är sannerligen Malmös Manuel.
En stämningsfull lokal störs av den stressade och stressande trafiken från köket, men det värsta med ett lördagsbesök på denna restaurang är ljudnivån. En medioker pianist hamrar amerikanska standardlåtar på ett ostämt piano. På vilket sätt detta ska bidra till en italiensk atmosfär är oklart, men klart är att om man inte redan har hörapparat (och själv kan styra ljudnivån på denna) är en måltid på Via Napoli en förolämpning för trumhinnorna. De samtal som förs, förs nästan skrikande. Vår treåring höll – redan innan han fick sin försenade mat – för öronen och det var för oss alla en välsignelse att få lämna Neapels gata bakom oss.

3  Tack ugerud

Resenärer som tittade på Via Napoli tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Via Napoli? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.