“Smakrikt och gott på trevlig uteservering!”
Omdöme om Via Napoli

Via Napoli
Boka bord
fre 14/8
20:00
Rankad som nr 33 av 958 Restauranger i Malmö
Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Middag, Leverans, Uteservering, Bokningar

Trevlig uteservering vid lugn sidogata på väg mot ”Ribban”.
Sex Dagens lunch-rätter presenterades på griffeltavlan, alla 115kr inklusive vatten
Vi fastnade för: Pasta Orrechiette med kött mm, Pasta Tagliatelle med räkor mm, Pizza Calabria och Pizza Bianca. Genomgående vällagat, kryddstarkt och mycket gott. Lite för frikostigt med olivolja och ost, pizzorna var lite för ”blöta”.
Slår ett extra slag för Calabria, dess salami satte en rejäl piff på pizzan.
Hit slår vi oss gärna ner vid fler tillfällen.

Tack RHOLMO

Tog pizza och sambon pasta med oxfilé och Karl Johansvamp. Absolut goda smaker men inte den wow-faktor vi förväntade oss när vi såg alla bra recensioner här. Pizzan är helt ärligt godare hemma när den grillas på pizzastenen.. Köpte med oss två desserter hem, "tartufo limoncello" och "tartufo classico" vilka båda var väldigt goda så de rekommenderas varmt. Vår 9-månaders kille som för tillfället sov i vagnen när vi kom fick placeras utanför på trottoaren med staket emellan oss. Väl medveten om att man ska hålla avstånd i Coronatider men det kändes inte okej att ha en sovande bebis på trottoaren. Allmänt förvirrad personal men i totalbetyg får det godkänt.

1  Tack AmelieP85

Är du i Malmö så är detta ett måste. Mycket trevlig och kunnig personal samt otroligt god mat. Rekommenderas starkt

Tack gustafp2018
Omdömet skrevs 7 juli 2020

Mycket trevlig Italiensk restaurang i ett lugnt område av Malmö. Nära till stranden och gångavstånd till centrum. Mycket inspirerande lokal och trevlig personal. Uteservering vid bra väder.

Tack Robert T
Omdömet skrevs 6 juli 2020 från mobil enhet

Trevligt bemötande men en till hade behövts i serveringen. Såg sällskap som gick för att de fick vänta för länge. Maten var verkligen typiskt italiensk. Bra smaker! Risotton hade fantastisk smak men var inte krämig. Det kändes nästan som man var i Italien, det var bara vädret som inte stämde

Tack birgittahkk

Resenärer som tittade på Via Napoli tittade också på

Malmö, Skåne län
Malmö, Skåne län

Besökt Via Napoli? Berätta vad du tyckte!