“Som i Italien”
Omdöme om Via Napoli

Via Napoli
Rankad som nr 30 av 959 Restauranger i Malmö
Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Frukost, Leverans, Uteservering, Bokningar
Omdömet skrevs 12 augusti 2018 från mobil enhet

Stökigt, stimmigt, oorganiserat, dvs. helt underbart och du känner dig som förflyttat till Italien. Restaurangen domineras av en stor vedeldad pizzaugn och en stor kyldisk med delikatesser.
Vi besökte spontant restaurangen utan att ha bokat bord. Bord för sju pusslades snabbt ihop och inom några minuter hade vi menyer och varsin fattappad ”Birra Moretti” i våra händer. Specialitén verkar vara pizza men det finns även brett utbud av pastarätter.
Pizzorna är dyrare (ca 140-150,-) än på en svensk pizzeria men så får du istället riktiga och fräscha råvaror och pizzor i världsklass. Jag beställde en pizza ”Diavola” som var magiskt god. Glöm inte beställa in ”olio piccante” att droppa över.
Servicen är vaken och engagerad och hit kommer vi återvända.

Tack Riksost

Omdömet skrevs 11 augusti 2018

Vi har många års erfarenhet av Via Napoli och kan bara konstatera - Jättegod mat oavsett vad vi väljer från menyn och en mycket trevlig personal som ger kanonbra service, de vill verkligen att gästerna skall vara nöjda! En superbra restaurang i en härlig miljö som vi gärna rekommenderar andra att besöka.

Tack Michel L
Omdömet skrevs 11 augusti 2018 från mobil enhet

Mysig italiensk kvarterskrog. Helt OK mat men saknade det där lilla extra. Piano som spelades var mysigt.

Tack ChristianTornkammare
Omdömet skrevs 6 augusti 2018 från mobil enhet

En stenungsbakad pizza, den var ok
En lasagne, hade lite av mjölsmak
förväntningarna på denna resturang var så mycket högre med tanke på prislappen. Kanske en dålig kväll, ska få en chans till.

Tack gilla-mat
Omdömet skrevs 5 augusti 2018 från mobil enhet

Detta har nästan allt en riktig italiensk restaurang skall ha. Alla pratar italienska, tempot och maten. Började med en antipasti av charkuterier och ost. Bra charkuterier utan att nå de riktiga smaksensationerna. Sedan en pizza som smakar Italien och härligt sötaste tomater och bra deg. Avslutade med stekta jätteräkor, bra kryddade, men aningen för torra. Mycket prisvärd och bra restaurang där man kan drömma sig bort till italien, men når inte italienska höjder.

Tack Goran B

Resenärer som tittade på Via Napoli tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Via Napoli? Berätta vad du tyckte!