“5/5”
Omdöme om Yukai

Yukai
Rankad som nr 500 av 952 Restauranger i Malmö
Kök: Japanskt

Riktigt bra, fräsch och prisvärd sushi. Finns goda vegetariska och veganska alternativ. Supertrevlig personal och trevlig stämning!

Datum för besöket: maj 2021
Tack 39linnr

Omdömet skrevs 1 maj 2021

Maten var vällagad och god när vi väl hade fått beställa. Vi fick sitta och vänta länge med menyerna redo för att beställa, men ingen personal kom för att ta upp beställningen. Jag gick till slut bort till kassan och frågade om vi kunde beställa eller om det var meningen att vi skulle laga maten själv?

Undrar om stället är nyöppnat, servisen verkade något ovan och otränad. De dukade inte heller direkt av borden när några gäster hade gått, så att nytillkomna fick sätta sig vid skräpiga bord.

Men jag skulle säga, att Yukai har potential, men de behöver skärpa till sig kring gästkontakten. Restaurangen förtjänar positivt omnämnande eftersom det går att betala både digitalt och kontant.

Datum för besöket: maj 2021
1  Tack 101Peter89
Omdömet skrevs 26 mars 2021

Beställde en enkel kyckling teriyaki genom foodora och förväntade mig iaf något som var ätbart. Men det som levererades var en grå, smaklös och vattnig röra som redan vid första tuggan sög ut all matlust. Rent ut sagt äckligt yukai, kan inte rekommendera

Datum för besöket: mars 2021
2  Tack C4601IFalexanders
Omdömet skrevs 10 oktober 2020 från mobil enhet

Jag beställde en sushirulle med rå fisk både på insidan och på utsidan. När jag smakade på sushin märkte jag att fisken inne i sushirullen smakade konstigt. Jag pillade ut fisken och såg att fisken på utsidan rullen var fin och fräsh men den in i rullen hade en helt annan färg, luktade illa och smakade besk. När jag informerade personalen om det, tog de min tallrik. När de kom tillbaka med samma tallrik, visade det sig att de hade bara brett chilimajonäs på den illaluktande fisken och att de tyckte att det var helt okej att erbjuda mig samma rätt igen. Det gick inte äta och jag fick gå hem hungrig. Det här helt oacceptabelt. Inget ställe jag skulle rekommendera.

Datum för besöket: oktober 2020
Tack travelnamsk
Omdömet skrevs 24 juni 2020 från mobil enhet

Sushin är kanon! Stället är dock lite slitet och inte så mysigt för en kväll ute. Mer bara att sitta för en lunch. Men sushin var kanon o priserna jättebra. Trevligt bemötande.

Datum för besöket: juni 2020
1  Tack Oscar B

Resenärer som tittade på Yukai tittade också på

Malmö, Skåne län
Malmö, Skåne län

Besökt Yukai? Berätta vad du tyckte!