Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Maria B

Bra centralt hotell

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 21 apr. 2024
Charmigt, rent och snyggt hotell med mycket bra läge nära centrum och centralstationen. Ingen hiss till frukosten, som serverades en trappa ner. Bra hotellfrukost men inget utöver det vanliga.
Resetyp: Reste i arbetet
4,0 av 5 bubblorStandard
4,0 av 5 bubblorRum
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorRenlighet
5,0 av 5 bubblorService
5,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Ser du något problem med det här omdömet?
U Storm, General ManagerMayfair Hotel Tunneln, svarade på det här omdömet
Svarade 22 apr. 2024
Hej Maria,

Tack för att du tog dig tid att skriva en recension om din vistelse hos oss.

Vi är glada att höra att du fann vårt hotell charmigt, rent och snyggt, och att du gillade vårt centrala läge nära både centrum och centralstationen.

Vi förstår att avsaknaden av hiss till frukosten kan vara en utmaning.

Dock är vår fastighet K-märkt, och hissen är från 1936, källaren från 1307, så tyvärr går det inte att bygga om.

Med vänliga hälsningar,

850 kr
0.1 km från Mayfair Hotel Tunneln
Visa fler hotell i Malmö
Omdömet skrevs 20 april 2024

Bra hotell med fantastiskt stämning. Rent och fräscht. Bekväma sängar. God frukostbuffé med mänga alternativ. Vänlig personal. Stabilt Wifi. Ett stort plus för att man tar tillvara hotellets historia och gammaldags inredning men utan att ge avkall på moderna bekvämligheter som efterfrågas av dagens gäster. Ett mycket, mycket charmigt hotell

Tack Fearless61111509073
U Storm, General Manager på Mayfair Hotel Tunneln, svarade på det här omdömetSvarade 22 april 2024

Hej Fearless

Tack så mycket för din fantastiska recension.

Vi är glada att höra att du uppskattade vårt charmiga hotell och alla de bekvämligheter som vi erbjuder.

Det är alltid roligt att höra att våra gäster känner sig välkomna.

Vi är också glada att du gillade vår frukostbuffé och vår unika inredning. Vi strävar efter att balansera vår historia med moderna faciliteter, så det är underbart att höra att vi lyckades med det under din vistelse.

Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka snart!

Med vänliga hälsningar,

Omdömet skrevs 7 april 2024

Hela familjen bestående av två vuxna och två tonåringar njöt av vår påsklovsvistelse på Tunneln. Sköna sängar, mycket trevlig personal, god frukost i valvet och sena kvällar i biblioteket- vad mer kan man begära?
Jo, just det- du hamnar ett stenkast från både Stortorget och Centralstationen, så du kan göra stan eller ta tåget vidare över Öresund.
Vi rekommenderar detta hotell starkt.

Rumstips: Det är många trappor och cool, gammal hiss men det gör också att det inte är så rullstolsvänligt om man har en bred rullstol.
Tack Madeleine S
U Storm, General Manager på Mayfair Hotel Tunneln, svarade på det här omdömetSvarade 10 april 2024

Bästa Madeleine

Tack så mycket för era vänliga ord och för att ni valde att tillbringa er påsklovssemester hos oss på Tunneln!

Vi är glada att höra att hela familjen, inklusive tonåringarna, njöt av er vistelse.

Det gläder oss att ni uppskattade våra sköna sängar, vår trevliga personal, den goda frukosten i vårt valv och de sena kvällarna i biblioteket.

Tack för att ni rekommenderar oss starkt, och vi ser fram emot att välkomna er tillbaka i framtiden!

Omdömet skrevs 7 april 2024

Ett hotell med med vänlig/hjälpsam personal, härlig atmosfär, och spännande konst samt historiska fakta på väggarna. Malmös äldsta hiss med ”limousinkänsla”…Mysigt rum med det som behövdes. Vi kom sent från Malmö airport (mitt i natten) med flygbussen, som stannade på andra sidan kvarteret. Snabb incheckning där vi också gratis uppgraderades till lite större rum, ”när det ändå finns ledigt”. Skön säng efter lång resa! Härlig frukost i de mysiga källarvalven, (där man också kunde läsa Intressanta fakta om byggnaden). Inget överdåd, men allt som behövdes på frukostbuffen. Några minuters promenad över kanalen till Malmö C och hemresa.
Rekommenderas!

Tack Getaway03636382038

Bästa Getaway

Tack för din feedback och för att du valde att bo hos oss på vårt hotell! Vi är glada att höra att du uppskattade vår vänliga och hjälpsamma personal, den härliga atmosfären, konsten och historiska fakta på väggarna.

Det gläder oss även att du blev nöjd med våra mysiga rum samt den snabba incheckningen och gratis uppgraderingen, jo altid trevligt.

Vi är stolta över att kunna erbjuda en skön säng och en härlig frukost i våra mysiga källarvalv, där du även kunde läsa intressanta fakta om byggnaden.

Vi hoppas att få välkomna dig tillbaka snart!

Omdömet skrevs 4 april 2024 från mobil enhet

Fint gammalt hotell med atmosfär och fantastisk konst i alla vinklar och vrår. Trevligt personliga rum och vänlig personal. Enda minuset lite skralt utbud av glutenfritt på frukosten men det fanns och kompenseras av i övrigt bra frukost i vackra valv.

Tack Anja B
U Storm, General Manager på Mayfair Hotel Tunneln, svarade på det här omdömetSvarade 5 april 2024

Bästa Anja

Tack så mycket för din feedback och för att du valde att bo hos oss på vårt historiska hotell.

Vi är glada att höra att du uppskattade atmosfären och den fantastiska konsten som finns överallt.

Vi beklagar att vårt utbud av glutenfria alternativ inte var helt tillfredsställande för dig, men vi är glada att höra att du ändå kunde njuta av vår frukostbuffé i våra vackra valv.

Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka snart igen.

Omdömet skrevs 20 mars 2024 från mobil enhet

Både besviken och förvånad, ofta misstänker man att kvaliteten på tex kaffe på frukosten inte är den bästa när de på hotellen inte visar vad de serverar.
Ser det ut så här på kaffestationen på hotellet så kommer man inte få den där riktigt goda koppen eller den härliga start på morgonen man önskar efter en hotellnatt.
Kunskapen om vad de serverar för kaffe är helt obefintlig, personalen förstår inte ens frågan och tillslut så visar de ett paket kaffe från Lidl.
Det hade jag redan känt på smaken, billigt skräp och feldoserat. Vad är det för gästomhöndertagande att köpa in det sämsta och billigaste kaffe och anse att det duger till sina gäster ?
Det signalerar att allt du kommer få på detta hotell är av lägsta kvalitet och det billigaste.
Trots detta vill de ha betalt / natt i nivå som de
Hotell som levererar riktigt bra kaffe till sina gäster tex.
Första ( lockades av deras anrika historia och charm ) men också sista gången det övernattades på detta hotellet !

Jag vill bo med kvalitet och standard och på hotell som värdesätter mig som gäst. Den lilla detaljen missar detta hotellet.

Frukosten generellt är av de sämre man kan förvänta sig av ett hotell som uppvisar att det skall vara på topp.
Det nödvändiga finns men, finessen och detaljerna saknas !

Rummet var trevligt, men det finns många trevliga hotellrum i Malmö !

Rumstips: Om kaffet är viktigt på morgonen, välj ett annat hotell
Datum för vistelsen: mars 2024
Restyp: Reste i arbetet
Tack joakimb452
U Storm, General Manager på Mayfair Hotel Tunneln, svarade på det här omdömetSvarade 20 mars 2024

Joakim

Det var då tråkig läsning... 2 stjärnor, det var inte mycket.

Det stämmer att kaffet är från Lidl, Det har doch fået 7 av 10 poäng enligt "The Guardian coffe test 2023", samt Coffee Pro 2022.

Och inget klagomål vi har hört från gäster tidigare.

Vi hoppas att ni annars hade en trevlig vistelse i Malmö.