“En komplett matupplevelse”

Rankad som nr 3 av 948 Restauranger i Malmö
Kök: Franskt
Område: Gamla Staden
Omdömet skrevs 19 september 2020 från mobil enhet

En komplett matupplevelse från start till mål där det enda farthindret egentligen var den (mycket vackra) osträtt man bjöds på mot slutet. Mastigheten och kraften i den tog tyvärr udden av de efterföljande desserterna lite. Valet av vin till de olika rätterna var klanderfritt.

Personalen var avslappnad och fantastisk på alla sätt. Det skämtades lite lättsamt och man kände sig välkommen från första stund trots en ganska avskalad och småtråkig miljö.

Utan tvekan värt ett besök.

Datum för besöket: september 2020
Tack sebledin

Omdömet skrevs 19 augusti 2020 från mobil enhet

Service och kvalitet utöver det vanliga! Maten va så god att man hade viljat att alla hade kunnat få möjlighet och smaka! Alla smaker gifte sig så otroligt bra i munnen!
Man hade kanske kunnat få lite mer påfyllt glas när man valde vin dock (jag trodde först att det bara va smakprov).
Servicenivån va världsklass! Otroligt duktiga servitörer och servitriser som verkligen gjorde allt för att vi skulle få en så trevlig kväll som möjligt och det fick vi verkligen! Jag har ätit på en del smakmenyer och sätter denna väldigt högt upp!

Måste tillbaka!

Mvh Sofia

Datum för besöket: augusti 2020
Tack sofiabD7758SR
Omdömet skrevs 13 juli 2020

Maten var verkligen imponerande, en skånsk upplevelse som kan vara en grym upplevelse för folk från andra länder och andra delar av sverige. Vinerna till maten var det jag blev mest imponerad av, verkligen grymt balanserad. Ända var en muscat till efterrätten som var rätt så "tråkig".

Servicen var sådär, nybivna servitörer som var väldigt nervösa och själva sittningen kändes inte så avslappnat.

Överlag var det bra! Det skiljde sig ganska mycket emot andra 2 stjärniga krogar jag varit på. Det var väldigt stelt ställe.

Datum för besöket: juni 2020
1  Tack Mjolf
Omdömet skrevs 7 juni 2020 från mobil enhet

Fantastisk matupplevelse! Närproducerade råvaror och med en meny som speglar Skåne och Danmark. Påläst och engagerad personal.
Åt avsmakningsmeny med vinpaket!

Datum för besöket: juni 2020
Tack LordRay
Omdömet skrevs 5 juni 2020

Med ett personligt mottagande och hög servicenivå genomgående var det en upplevelse. Lite klinisk inredning. Uppenbart inspirerad av Mirazure på Rivieran. Servicen hög, men saknade den "glimten i ögat" som Mirazure har. Maten lika varierad och fantasifull. Några riktiga höjdare, men några få bottennapp, där fantasin verkade tagit över viljan till smakupplevelse. Tyvärr ligger priset i nivå med Mirazure, så vi väljer det ....

Datum för besöket: februari 2020
1  Tack Thomas A

Resenärer som tittade på Vollmers tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Vollmers? Berätta vad du tyckte!