“Matupplevelse”

Vollmers
Rankad som nr 4 av 958 Restauranger i Malmö
Kök: Franskt
Område: Gamla Staden

Maten var verkligen imponerande, en skånsk upplevelse som kan vara en grym upplevelse för folk från andra länder och andra delar av sverige. Vinerna till maten var det jag blev mest imponerad av, verkligen grymt balanserad. Ända var en muscat till efterrätten som var rätt så "tråkig".

Servicen var sådär, nybivna servitörer som var väldigt nervösa och själva sittningen kändes inte så avslappnat.

Överlag var det bra! Det skiljde sig ganska mycket emot andra 2 stjärniga krogar jag varit på. Det var väldigt stelt ställe.

Datum för besöket: juni 2020
1  Tack Mjolf

Omdömet skrevs 7 juni 2020 från mobil enhet

Fantastisk matupplevelse! Närproducerade råvaror och med en meny som speglar Skåne och Danmark. Påläst och engagerad personal.
Åt avsmakningsmeny med vinpaket!

Datum för besöket: juni 2020
Tack LordRay
Omdömet skrevs 5 juni 2020

Med ett personligt mottagande och hög servicenivå genomgående var det en upplevelse. Lite klinisk inredning. Uppenbart inspirerad av Mirazure på Rivieran. Servicen hög, men saknade den "glimten i ögat" som Mirazure har. Maten lika varierad och fantasifull. Några riktiga höjdare, men några få bottennapp, där fantasin verkade tagit över viljan till smakupplevelse. Tyvärr ligger priset i nivå med Mirazure, så vi väljer det ....

Datum för besöket: februari 2020
1  Tack Thomas A
Omdömet skrevs 6 mars 2020 från mobil enhet

Vi firade en examen och fick utsökta rätter och mellan rätter men en service utöver det vanliga. Bra värde för pengarna.

Datum för besöket: oktober 2019
Tack UlfD36
Omdömet skrevs 28 februari 2020 från mobil enhet

Makalöst, så goda anrättningar. En upplevelse.
Vinerna är väl valda och passar utmärkt till måltiden. Vi återkommer!

Datum för besöket: februari 2020
Tack Getaway823103

Resenärer som tittade på Vollmers tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Vollmers? Berätta vad du tyckte!