“Möhippa”
Omdöme om Restaurang Azalee

Restaurang Azalee
Rankad som nr 324 av 969 Restauranger i Malmö
Område: Möllevången
Beskrivning: Ät gott i mysig miljö! Vår slogan i alla tider! Här på Azalee kan man göra mer än bara äta, här kan du äta och dricka gott i något av våra mysiga bås. Du kan välja på små och stora rätter och vår bearnaisesås som är vida känd är faktiskt både laktosfri och glutenfri vilket många uppskattar. Azalee är en gammal kvarterskrog med trevlig avslappnad miljö! Möjligheter till black jack & jack vegas! Uteservering och möllans längsta bar! KARAOKE varje Onsdag, Fredag och Lördag kväll från 21:30
Omdömet skrevs 27 april 2018 från mobil enhet

Fantastiskt service, super duktiga och trevlig personal.
Jätte god mat och mycket bra priser.
Vi är super nöjda.

Datum för besöket: april 2018
1  Tack minoosh13

Omdömet skrevs 5 mars 2018

Vi var ett sällskap som av olika skäl varit på Azalee ett antal gånger över åren. Maten var ok, men inte mer, med tanke på pris, så blir det därför en trea på den. Bearnaisesås var dock ett bottennapp, med en märklig geleartad konsistens, och utan smörsmak. Azalee skulle vinna en hel del på att byta ut den. Personalen var trevlig och uppmärksam i största allmänhet. Många lokala förmågor är där och sitter och dricker dricker, men stämningen var god. Vi var där en söndagseftermiddag, och då är det säkert lite lugnare än annars. Ett klart minus är att stolarna inte är rena. Vi fick en del som var fulla med djurhår, och fick byta ut dem. Jag skulle inte gå dit med småbarn en lördagkväll. Kort sagt, tar man det för vad det är, så är priserna ok, och personalen trevlig. Det gör att betyget blir en trea totalt, istället för en tvåa.

Datum för besöket: mars 2018
Tack Håkan E
Paul H, Informationsansvarig på Restaurang Azalee, svarade på det här omdömetSvarade 30 maj 2018

Hej, brukar inte svara på omdöme för det mesta då alla får ha sin egen åsikt, men detta omdöme är inte helt korrekt på alla punkter!
Vi har inte haft öppet söndagar sedan 1998 så Ert besök kan inte ha varit en söndag, men Ni kan ju ha tagit fel på dag bara, händer alla!
Sen får inte hundar eller andra djur vistas på vår uteservering ens eller i restaurangen så dom håren ni funnit kan ha varit från något annat, vad vet vi inte! Tråkigt att det inte var upptäckt tidigare bara så det var städat innan Ert besök!
Bearnaisen faller inte alla i smaken men är omtyckt av väldigt många genom åren. Samma ”hemliga” recept sedan 1977 faktiskt. Men smaken är som baken, och det finns allternativ.
Ni är välkomna på nytt besök då vi har gjort en del förändringar sedan mars som kanske faller Er i smaken, men tänk på att fredag och lördagskvällar har vi karaoke aftnar så efter 22:00 är ingen under 18 år välkomna till restaurangen!
Vänligast

Omdömet skrevs 14 januari 2018 från mobil enhet

Obs detta är inte en recension av mat!
Vill påpeka att om man är en helg i Malmö och vill gå till en bar där det är bra stämning och gillar att lyssna till karaoke, gå hit!!! Perfekt blandning av gamla stammisar och yngre klientel vilket skapar en positiv engagerad stämning. Det är alltid dansgolv framför karaokescenen så om man gillar att dansa till någon skränig gammal klassiker är detta stället att gå till. Stammisarna sjunger som gudar och gudinnor och får alltid avsluta kvällen. När man går därifrån har man återfått hopp om livet.

Datum för besöket: januari 2018
Tack AnnaAndersson
Omdömet skrevs 14 april 2017 från mobil enhet

Vi var 4 i sällskapet och alla var väldigt nöjda. God mat och öl till mycket bra priser. Hit kommer vi igen.

Datum för besöket: april 2017
Tack Magnus D
Omdömet skrevs 2 december 2016 från mobil enhet

Provade restaurangens paradrätt som hette plankstek. Köttet vart fantastiskt. Bearnaisesåsen, ryggbiff och potatismos tillsammans med rå lök och grillad tomat som tillbehör samt varm majs var en helt oslagbar kombination. Portionen var väl tilltagen. Att sedan få bli serverad av trevlig personal gör inte upplevelsen på denna fantastiska restaurang sämre. Mycket prisvärd restaurang så hit kommer jag garanterat fler gånger.

Datum för besöket: december 2016
Tack per l

Resenärer som tittade på Restaurang Azalee tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Restaurang Azalee? Berätta vad du tyckte!