“Suverän vinprovning ”

Swedish Wine Center Vinbar
Rankad som nr 259 av 953 Restauranger i Malmö
Beskrivning: Swedish Wine Center är vinbaren där du kan prova många olika svenska viner - rosé, vita, röda, mousserande och söta. Gör din egen vinprovning, njut av ett glas av ditt favoritvin eller dela en flaska med din vän! Du kan beställa mat från vår meny, mellanrätter att dela eller beställa helt för dig själv. Vinbaren ligger på andra sidan om Centralstationen granne med kanalen!

Vi provade 5 svenska roséviner under professionell ledning.
Vi serverades fantastiskt god närodlad sommarmat som passade bra till vinerna.
Servicen var på absolut toppnivå och stämningen var härlig.
Här trivs vi utmärkt och kommer snart tillbaka igen.

Datum för besöket: maj 2021
Tack 704hansg

Omdömet skrevs 17 mars 2021 från mobil enhet

Otroligt trevligt ställe med fantastiska viner. En riktig smakupplevelse! Stället passar bra för både AW, kompishäng, dejt eller som födelsedagsaktivitet. Ett besök här är ett måste!

Datum för besöket: mars 2021
1  Tack 390camillah
Omdömet skrevs 15 februari 2021 från mobil enhet

En sagolikt god söndagsbrunch med massor av god mat serverad vid bordet.
Underbara viner, både svenska och utländska! Ett extra plus för de goda Champagnerna.
Service av yttersta klass gör ett besök hos er helt fantastiskt trevligt!

Datum för besöket: februari 2021
1  Tack 704hansg
Omdömet skrevs 14 december 2020

Stället har på kort tid hunnit etablerat sig som ett klassisk vinbar i stan och blev, veckan efter vi var där, utnämnd till Sveriges bästa vinbar. Stort grattis. Deras koncept från senast vi var där håller ännu. En meny med ett antal "mellanrätter" och ett vinlista med vin på glas, ur vilken man kan välja 5 olika som passar till de rätter man valt. Eller så kan man välja en flaska ur det rikhaltiga sortiment av framförallt vita svenska viner. Värdparet är synnerligen inlästa, kunniga och diskussionsvilliga om man undrar något om vinerna - eller maten. En fröjd att vara här!

Datum för besöket: december 2020
1  Tack karlbertilh
Omdömet skrevs 5 december 2020 från mobil enhet

Vi började med att prova 2 x 4 olika glöggsorter tillsammans med pepparkakor, ost och marmelad.
Därefter åt vi en obeskrivligt god hjortfilé och drack rosé från Skepparps gård.
Avslutade med sagolikt god efterrätt.
Underbar miljö och bästa tänkbara service gjorde detta till en kväll att minnas för evigt!

Datum för besöket: december 2020
Tack 704hansg

Resenärer som tittade på Swedish Wine Center Vinbar tittade också på

Besökt Swedish Wine Center Vinbar? Berätta vad du tyckte!