“Jättegott, en riktig pärla!”
Omdöme om Bombay Köket

Bombay Köket
Boka bord
ons 23/6
20:00
Rankad som nr 713 av 953 Restauranger i Malmö
Omdömet skrevs 18 maj 2021 från mobil enhet

Jag och min man var där på middag, riktigt riktigt gott! Bästa indiska maten vi ätit! Servitören var otroligt trevlig och proffsig och gjorde ” allt rätt”. En aning speciell men mysig inredning, dessvärre säljer de ej alkohol... hit går vi garanterat fler gånger!

Datum för besöket: maj 2021
1  Tack evaevseva

Omdömet skrevs 8 mars 2021

Vi var 3 mindre sällskap i lokalen en fredagskväll. Mer än gott om plats mellan gästerna således. Kan bero på att något starkare än folköl kan du inte få i glaset. Vi gick i alla fall mätta och belåtna hemåt efter måltiden.

Datum för besöket: mars 2021
Tack Berit z
Omdömet skrevs 15 december 2020

Erbjöd två versioner av chicken tikka masala. En ”Bombay” och en ”mild”. Båda var lika bra. Brukar ofta vara så att indiska restauranger i Skåne håller för hög syranivå men dessa var mycket bra. Provade även chicken korma, mycket god samt deras naan

Datum för besöket: december 2020
1  Tack Y1186DIandersl
Omdömet skrevs 26 maj 2020

Bombay Köket i Östra Förstaden är en av just nu många indiska restauranger i Malmö. Den ligger i en lokal, där det tidigare var en libanesisk eller syrisk restaurang. Inredningen är delvis bevarad. Lunchen är ganska lik andra indiska restaurangers - en soppa, sex olika varmrätter i bufféformat (biff, kyckling, vegetarisk), bröd, måltidsdryck och kaffe på maten. En liten efterrätt också, idag var det äpplen i en vaniljsmakande sås (halwa?).

Liksom andra matställen i Malmö ger "den sociala distansen" och avsaknaden av kunder ett litet ödsligt intryck. Man behöver inte trängas, å andra sidan!

Helt OK lunch, möjligen är priset, 99 kronor någon tia för mycket.

Datum för besöket: maj 2020
Tack 101Peter89
Omdömet skrevs 4 mars 2020 från mobil enhet

Smakade ok! Hade önskat lite mer krydda smakrikare mat. Några olika rätter att välja (buffé) till lunchen. Inte så många sittplatser men inte mycket folk heller!
Rekommenderas? Nja, lite omväxling dör man inte av men inget man kommer besöka ofta

Datum för besöket: mars 2020
Tack SWErmin

Resenärer som tittade på Bombay Köket tittade också på

Besökt Bombay Köket? Berätta vad du tyckte!