“Fantastiskt!”

Bra för: Särskilda tillfällen, Större grupper, Romantiska möten, Barhäng
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Gamla Staden
Omdömet skrevs 20 augusti 2020

Mycket trevlig och behaglig personal, snabb servering och mycket bra rekommendationer både avseende mat och dryck.
Konceptet är mellanrätter, 2-3/ person, som lämpar sig alldelse utmärkt till att dela mellan alla vid bordet.
Vi åt: Charentaismelon, lime & piment d’Espelette.Burrata & vedugnsrostade körsbär. Sommargrönsaker, solrostahini & svart sesam. Grillad makrill, tomater, bröd, basilika, rödlök & kapris. Bastardplanka( blandade charketurier). Rå Rödkulla, pistage & gröna oliver.
Allt mycket omsorgsfullt tillagat och mycket välsmakande.
Lägger dessutom till en trevlig miljö vid utomhusserveringen och ett fantastiskt väder har man receptet på en mycket lyckad middag.
Bastrad rekommenderas å det varmaste!!!
Munkasvin, gröna bönor, plommon, nektariner & mynta. Chokladsorbet, olivolja & havssalt och Plommon- & mandeltarte

Tack 235h_kanr
Skriv ett omdöme.Omdömen (1 209)

Omdömet skrevs 15 augusti 2020 från mobil enhet

Fantastisk service och maten var underbar. Tartaren var den godaste jag ätit
Hit kommer vi absolut igen

Tack lottaj887
Omdömet skrevs 10 augusti 2020 från mobil enhet

Perfekt service, alla rätter vi provade var utsökta och allt var rakt igenom en väldigt lyckad upplevelse, ett ställe vi gärna besöker fler gånger! Burratan var magisk, likaså brödsalladen. Boka bord, det är väldigt populärt (av en för oss självklar anledning). Bra variation med allt från vegetariska alternativ till pizza och kött.

Tack DavidStockholm
Omdömet skrevs 1 augusti 2020 från mobil enhet

Fjärde gången jag var här, riktigt bra även om servicen inte var på topp och menyn var rejält bantad. Mitt i coronaskiten så det var förståligt, men en av Malmös absolut bästa restauranger är det! /Micke H

Datum för besöket: april 2020
Tack MickeHsweden
Omdömet skrevs 29 juli 2020 från mobil enhet

Hyllad och mycket populär krog. Rakt på sak och utan krusiduller. Rustikt och vällagat på kvalitetsråvaror.
Proffsig och korrekt service, men med tendens åt det opersonliga.

Datum för besöket: januari 2020
2  Tack Biz-N-Fun-Trips

Resenärer som tittade på Bastard tittade också på

Besökt Bastard? Berätta vad du tyckte!