“Fantastiskt god middag med spännande smakkombinationer”
Omdöme om Bastard

Bastard
Rankad som nr 20 av 934 Restauranger i Malmö
Kök: Europeiskt
Bra för: Romantiska möten, Större grupper, Särskilda tillfällen, Barhäng
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Gamla Staden

Vi hade bokat bord för att fira en familjemedlems 50-års dag och det blev verkligen lyckat! För mig var det första gången på Bastard och det kommer att bli flera! Mycket spännande smakkombinationer där varje rätt presenterades på ett trevligt sätt. Vi var 9 personer som valde deras menyförslag och alla gick därifrån mätta och nöjda. Trevlig miljö och personal!

Datum för besöket: mars 2020
Tack AndersFredberg
Skriv ett omdöme.Omdömen (1 184)

Omdömet skrevs 29 januari 2020

Från sekunden man går in genom dörren blir man indragen av den fantastiska atmosfären, allt från musiken till buzzet i matsalen sätter verkligen stämningen. Maten är relativt enkelt men verkligen fantastiskt, rätterna kommer in snabbt och är otroligt stora i smakerna (rekommenderar tartaren). Personalen är superkunnig och kan rekommendera fantastiska viner och öl som passar utmärkt med maten. för att sammanfatta, ett ställe som måste besökas när man är i Malmö

Tack cheflund
Omdömet skrevs 29 januari 2020

När man tagit sig upp i brandtrappan kliver man in i 50 talets sfär. Ta en drink eller två i någon av barerna med erfarna och mycket charmiga bartenders. Man kan äta en bit mat i stora lokalen kring små och trevliga bord i dämpad belysning och på samma gång lyssna på tidsenlig stillsam pianomusik. Vill man kan man kolla på när de lagar maten i köket. Går också bra för större grupper att äta kring riktiga matsalsbord.
Varför inte avsluta kvällen med att gå in i konsertsalen och dansa loss till live musik eller till Dj musik.

Datum för besöket: april 2019
Tack aslmfl
Omdömet skrevs 25 januari 2020

Gick hit med stora förväntningar. Ett meckaför "foodisar" men så besvikna vi blev. Maten var verkligen inget extra. Kockarna sliter verkligen inte i hjäl sig, rätterna är inte speciellt märkliga eller svårlagade. Charkbricka eller råbiff är ju inte så svårlagat. Inga av våra 8 rätter var speciellt goda tyvärr.

1  Tack Martin A
Omdömet skrevs 3 januari 2020 från mobil enhet

Att äta på Bastard var en trevlig upplevelse! Menyn innehöll sådant som vid första anblick inte kändes igen. Att prova nya rätter är alltid spännande. Vi delade på de rätter vi beställde in och wow vad gott allt var!

Tack marcus_ekstrom49

Resenärer som tittade på Bastard tittade också på

Besökt Bastard? Berätta vad du tyckte!