Omdömet skrevs 2 januari 2020 från mobil enhet

Ett mycket centralt beläget hotell. Har centrum runt knuten och knappt 10-12 min gångväg till centralstation och havet. Fina rum, fräscha, bra och lagom frukost samt trevlig personal. Kommer absolut bo här fler gånger. Har aldrig blivit besviken på ett Elit hotell

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack 858claesj
GM_EliteHotelsMalmo, Hotelldirektör på Elite Hotel Esplanade, svarade på det här omdömetSvarade 12 januari 2020

Bästa 858claesj,

Vad roligt att du hade en bra vistelse hos oss och gillade våra rum, läge, personal och frukost. Speciellt trevligt att du kommer bo på Elite Hotel Esplanade och Elite Hotels igen. Varmt välkommen tillbaka!

De bästa hälsningar,

Omdömet skrevs 3 december 2019 från mobil enhet

Elite Hotel Esplanade ligger himla centralt till precis strax jämte lilla torg i Malmö. Fräscht hotell med stora rum. Sköna sängar, snyggt inredda rum.

Servicen var väl lite si och så, då jag i bokningen angett att vi ville boka parkering. Detta hade missats när vi väl anlände vilket gjorde att vi fick packa ur hela bilen och sedan åka och leta upp ett parkeringshus på egen hand. Ingen hjälp från receptionen där mer en en muntlig info om var man kan ställa sig. Tur man hittar lite i Malmö så man visste vart man skulle åka.

Frukostbordet innehöll vad man kan tänkas vilja ha, inklusive pannkakor inte jättemånga bord så vid fullbelagt hotell ombads man äta frukost innan 9. Det hade nog många gjort varför det inte var så trångt när vi kom vid 09.30.

Datum för vistelsen: december 2019
Tack 944lenap
GM_EliteHotelsMalmo, Hotelldirektör på Elite Hotel Esplanade, svarade på det här omdömetSvarade 20 december 2019

Bästa 944lenap

Tack för att du valde att bo på Elite Hotel Esplanade vid ditt besök till Malmö.

Vad trevligt att du hade en bra vistelse hos oss och gillade våra faciliteter. Jag beklagar verkligen att det hade missats att boka din parkering och besväret. Hör gärna av dig direkt till mig igen om ni har planer på att komma tillbaka till oss så säkerställer jag tillsammans med mitt team att parkering är bokad och att ni får en god upplevelse,

De bästa hälsningar

Omdömet skrevs 23 november 2019

Hotellet kom till då Malmös tidigare Saluhall på Gamla Väster stängdes och fastigheten byggdes om till hotell av riktigt hög klass. Ett tag var det Malmös enda Marriott-hotell och sedan några år tillbaka är det ett Elite-hotell. Som alltid av god klass, snygg inredning, fina rum och god service. Hotellentrén ligger mittöver Mäster Johansgatans entre till Hotell MJ (Mäster Johan) - även det ett hotell av riktigt god klass - oklart om hotellen mest konkurrerar eller samarbetar. Det är i vart fall en trevlig upplevelse att bo på Elite Hotel Esplanade.

Datum för vistelsen: november 2019
Tack Stefan H

Bästa Stefan H,

Tack för att du valde att bo hos oss på Elite Hotel Esplanade. Vi är glada att du hade en bra vistelse hos oss och gillade vår design och service.

Varmt välkommen tillbaka till oss på Elite Hotels of Sweden,

Med vänlig hälsning

Omdömet skrevs 19 september 2019 från mobil enhet

Superbra läge om man ska upptäcka Malmö. Det var rent och fräscht överallt.
Dock fick vi ett rum mot Lilla Torg där det finns en nattklubb vars bas hördes till vårt rum fram till kl. 03 när stället stängde så det blev inte mycket sömn den natten
I frukostsalen var det alldeles för få platser och man fick stå och vänta tills plats blev ledig. Mat hann ta slut och när de skulle fylla på t.ex. påläggen tog de med sig den halvtomma brickan ut i köket och man fick stå och vänta tills de kom ut med den påfylld (istället för att sätta ut en påfylld bricka direkt). Placeringen av maten var utspridd och man fick ingen överblick varpå man missade saker och fick gå fler vändor. Kaffeautomaten var placerad i ett hörn varpå det bildades kö från två håll. Maten var helt okej men betyget dras ner av att maten hann bli kall eftersom det var så mycket köande och väntande.
När vi skulle checka ut skulle jag berätta om den förstörda nattsömnen men receptionisten hade bråttom och då vårt rum redan var betalt frågade hon inget om hur vår vistelse varit.

Datum för vistelsen: september 2019
3  Tack Bellis86
Omdömet skrevs 9 september 2019

Fantastiskt läge ett stenkast till allt man behöver. Fina rum o sköna sängar. Fick dock inget bra bemötande då receptionisten verken hälsade oss välkomna eller var särskilt trevligt,tråkig då all övrig personal var väldigt trevliga. Allt var topp förutom frukosten. Det var ont o platser och mycket var slut och kom inte fram tillräckligt fort.

Datum för vistelsen: september 2019
1  Tack jessaneng