“Väldigt god mat! Applåder till köket!”
Omdöme om Quan

Quan
Rankad som nr 26 av 996 Restauranger i Malmö
Område: Gamla Staden
Område: Gamla Staden

Väldigt god mat och mysigt inredd restaurang. Vi lyckades få två platser i baren trots att vi inte hade bokat vilket var perfekt. Det märktes inte att det var den fattigaste månaden på året för det var fullt.
Väldigt goda smårätter. Dumpningsarna var bäst. Räkorna också. Och baoburgarna. Allt annat också.
Det som gör att de inte får fem i betyg är att personalen inte var uppmärksamma på att vi ville ha mer att dricka. Två gånger fick vi säga till. Och toaletten var inte på samma nivå som restaurangen vilket var synd.
Personalen som jobbade och tog beställningarna var trevliga men bäst var han i garderoben. Han hade koll på vilka jackor som var våra trots att det inte var några nummer och trots att det var fullt. Imponerande. Vi var där 17 januari.

Datum för besöket: januari 2023
Tack Linda19732013

VI var där med ett gäng så jag betalade inte själv utan fick uppleva en avsmakningsmeny i särklass.
Väldigt gott och med intressanta smaker. Just vad man vill uppleva när man går ut och äter.
Bra service!

Tack Cajjer
Omdömet skrevs 18 december 2022 från mobil enhet

Fantastiskt, kan skriva massvis med superlativ om denna restaurang men oj vilken helhetsupplevelse.
Först personalen, uppmärksamma, kunniga, snabba, trevliga. Presenterar rätterna väl, är pålästa och hjälpsamma.
Lokalen, elegant, enkel, sober och snygg. Minus, fula toaletter.
Maten, vilken fullträff. Har du inte varit här, ta en avsmakningsmeny
Varje tugga var en smakexplosion, alla rätter hängde samman men var ändå unika.
Hit går du inte för ett skrovmål. Hit går du för magi i munnen.

Tack Departure44022188203
Omdömet skrevs 18 december 2022 från mobil enhet

Det var inte enbart musiken som störde i den här trevliga restaurangen, ljudvolymen från gästerna var ännu värre, märkligt nog. Maten är okej, men levde int upp till varken pris eller förväntningar. Pankokyckligen inte inte spröd, snarare mjuk. Ryggbiff tataki, förvisso god, men det var högst 10 gram på den tallriken. Asahi öl på fat, kanon, men den ska vara iskall och INTE serveras i 20 cl vinglas. 3 rätter + sallad för över 700 kr och jag var fortfarande hungrig efteråt. Kommer inte att återvända hit. Maten är inte en tillräckligt god anledning för det…

Tack nicholasb259
Omdömet skrevs 29 november 2022 från mobil enhet

Fantastisk mat och otroligt trevlig personal. Min bokning hade av någon anledning inte gått igenom och trots att det var fullbokat löste dom en plats i baren där vi kunde käka och det var hur bra som helst!

Datum för besöket: november 2022
Tack Alexiinhoo_

Resenärer som tittade på Quan tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Quan? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.