“Bästa maten i snygg miljö.”
Omdöme om Quan

Quan
Rankad som nr 27 av 948 Restauranger i Malmö
Område: Gamla Staden
Område: Gamla Staden

Har ätit på Quan vid fyra tillfällen och tycker nog att det just nu är det den bästa restaurangen i Malmö.
Allt är riktigt bra, drinkarna är ljuvliga, maten är så god & sättet den presenteras på gör att man känner sig riktigt välkommen. Hit kommer vi snart igen.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Adventurer779084

Jag och min fru hade en bokning på annan restaurang men hade lite tid över så vi tog ett par fördrinkar i restaurangen som låg i hotellet. Wow!

Deras Espresso Martini med asiatisk twist var helt fantastisk! En kokoscreme gjorde verkligen skillnad.

Efter det ville bartendern göra en liten showigare drink och gav mig en helt galen drink. Överst hade han kapslat in rök i en såpbubbla. Själva drinken bestod av lagrad rom, limelikör och ananaslikör. Bättre än så blir det inte.

Längtar till jag är i Malmö nästa gång så att jag också kan få testa deras mat.

Datum för besöket: oktober 2020
1  Tack pema021

Vilken kväll och vilka smaker! Vi tackar och bugar för en fantastisk kväll med härligt bemötande och många goda smaker.
Asiatisk touch på maten. Oavsett om det var veg kött fisk eller skaldjur var smakerna och uppläggningarna så smakfulla. Små eller halvrätter som man med fördel delar vid bordet gör att man kan prova många sorter. Inget var obra det mesta var utmärkt och några var så goda att man ångrade allt annat man ätit senaste veckan. Jätteräkor, helt underbara.. testade för första gången också sake och insåg att det blev en fin smakupplevelse som förändrades beroende av tilltugg. Vi tackar fantastisk personal för det tipset.
Vill också passa på att tipsa om en cocktail före maten eller efter. Roliga, smakrika med massor av variation. Hade velat prova dem alla. Och så efterrätt. Vi övervägde att skippa den och istället ta in nya tallrikar av kvällens favoriter men sötsuget vann till slut. En choklad cappucino, alltså en efterrätt, hamnade på bordet. Lite svåräten men underbart god och inte alls för lite trots storleken. Mätt nöjd o glad. Vill tillbaka och rekommenderar er alla ett besök. Dessutom belägen på en gata med många andra höjdpunkter på Malmös gastrohimmel. Tack tack tack till er som satte guldkant på en vanlig onsdag

Tack annsophies868
Omdömet skrevs 14 september 2020

Trots att vi inte förbokat och det var fredag i coronatider kunde personalen ordna ett bord till oss. Vi fick högklassig service från början till slut. Beställde en cocktail innan maten. Så skall en lyxig drink serveras och smaka! Beställde sedan sex olika smårätter som vi delade. Samtliga var otroligt välsmakande. Därefter beställde vi varsin dessert. En av topp bästa desserter jag nånsin har ätit! Därtill kan läggas en väldigt trevlig och kunnig personal. Prisvärt och supergott! Vi kommer tillbaka!

Tack 628sofias
Omdömet skrevs 9 september 2020 från mobil enhet

Fantastiskt från början. Trevligt bemötande, hänsyn till avstånd vid placering och god kunskap kring dryckerna. Maten serverades i god takt och allt var utsökt tillagat och välsmakande.

Tack GoranAtoZ

Resenärer som tittade på Quan tittade också på

Malmö, Skåne län
Malmö, Skåne län

Besökt Quan? Berätta vad du tyckte!