“God vällagad mat som representerar södra Indien ”

The South Indian Malmo
Boka bord
tors 1/10
20:00
Rankad som nr 130 av 976 Restauranger i Malmö
Omdömet skrevs 22 februari 2020 från mobil enhet

Trevlig indisk restaurang med meny från södra Indien precis som namnet säger. Det finns massor av restauranger med indisk mat i Malmö men få med meny från södra Indien. Denna restaurang är ett undantag och en god representant för maten i södra Indien. God och vällagad mat. Trevlig personal och kunnig. Interiören är lite bättre än många andra indiska restauranger i Malmö. Restaurangen är definitivt värt ett besök för den som uppskattar indisk mat. Prismässigt ligger den i linje med andra bra indiska restauranger, alltså inte billig men inte heller överpriser.

Datum för besöket: februari 2020
Tack Pantheeeer
thesouthindianm, Hotelldirektör på The South Indian Malmo, svarade på det här omdömetSvarade 26 maj 2020

Thank you for your review, it made our day. We are looking forward to your next visit.

Omdömet skrevs 18 februari 2020 från mobil enhet

Ett ställe med god mat men lite slarvig servering. Vi hade bokat och ändå blev det satt fram fel antal tallrikar, glas och bestick.
Förvirringen var stor men vi var på gott humör, så det var ingen skada skedd.
Maten var väldigt god, rekommenderar Prawn Masala om man gillar räkor.

Datum för besöket: februari 2020
Tack TinaAM87
thesouthindianm, Ägare på The South Indian Malmo, svarade på det här omdömetSvarade 26 maj 2020

Happy that you liked our food. Each table has a capacity for 2 people so we only keep the glasses and cuteries for that number. Not sure what you are referring to here because this can never go wrong when all the tables are set the same way. Kindly let us know next time in when you are in the restaurant so that we shall serve you better. Thank you.

Omdömet skrevs 3 januari 2020 från mobil enhet

Det var trist att vi gäster störde personalen med vår beställning... Dom hade såååå mycket att göra...

Datum för besöket: januari 2020
Tack finntoompuu
THE SOUTH INDIA... M, Chef på The South Indian Malmo, svarade på det här omdömetSvarade 4 januari 2020

Helt förstå din sida. Vi kommer att se till att du är välbesökt nästa gång du är här. Kanske vi vet vilken tid du kom, det kommer att vara till hjälp för oss att vidta korrigerande åtgärder.

Tack för att du väljer oss. Gott nytt år.

Omdömet skrevs 17 november 2019

Hade önskat lite mer tillbehör till, dvs bröd, kryddor osv. Fanns inget Naanbröd vilket jag tkr är en självklarhet. Ingen speciell smakupplevelse. Riset lukta mögel

Datum för besöket: november 2019
Tack feliciasioland

We have many breads and accompaniements to choose from please refer to it in our website. Naan is a north indian bread which doesnt go with our south indian concept. South indian food has its own unique taste and flavours which is completely different from other cuisine. Next time when you are here we can explain the differences.Thank you for your visit see you again.

Omdömet skrevs 8 oktober 2019

Ett av ytterst få ställen där du kan avnjuta en äkta Masala Dosa! Här stannar jag alltid till när jag är i Malmö på besök. 5 av 5 stjärnor utan tvekan :).

Datum för besöket: oktober 2019
Tack Tina B
THE SOUTH INDIA... M, Chef på The South Indian Malmo, svarade på det här omdömetSvarade 9 oktober 2019

Tusen tack Vi ses

Resenärer som tittade på The South Indian Malmo tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt The South Indian Malmo? Berätta vad du tyckte!