“Splendido!”

Rankad som nr 60 av 987 Restauranger i Malmö
Område: Gamla Staden
Område: Gamla Staden
Omdömet skrevs 23 januari 2022 från mobil enhet

Ljuvlig liten juvel centralt i Malmö. Ägs av ett par tvättäkta italienare från Rom med stor erfarenhet av branschen.
Fick den alldeles magiskt bedårande spagetti vongole men helt rätt smak samt utseende, gott vin från Toscana och dubbla espresso med en liten strega till.
Gemytligt enkelt och prisvärt! Missa inte denna när du är i Malmö

Datum för besöket: januari 2022
1  Tack tant_eli
skyfly33, Proprietario på Armacia Italiensk Restaurang, svarade på det här omdömetSvarade för 6 dagar sedan

tack för din utmärkta kommentar. du är alltid välkommen

Omdömet skrevs 26 december 2021 från mobil enhet

Det är sällan jag skriver omdömen här..
Men denna restaurant är väl värd ett besök.
Bli inte lurad av att de bara5 bord på botten våningen
Och ät förrätt!

Datum för besöket: december 2021
Tack pallel2014

tack för din utmärkta kommentar. du är alltid välkommen

Omdömet skrevs 4 november 2021

Har ingen intresse att besöka ARMACIA efter det dåliga bemötande vi har fått idag.
Den 4 nov vid klockan 14 gick jag in i restaurangen med mitt 6-åriga barnbarn och frågade om det finns möjlighet att låna toalett eftersom barnet var i nödsituation. Servitören vägrade och hänvisade oss till den allmänna toaletten på Gustav Adolfs torg. Jag har förklarat att det är akut situation och har erbjudit mig att betala för toalett tillträdde. Det ändrade inte servitörens inställning.
Han har blockerat vägen till toaletten. Det var oacceptabel agerande och hemsk bemötande från den arroganta servitören. Vi befann oss verkligen i en nödsituation och det gällde ju behövande barn men det hade inte någon betydelse för servitören. Det finns inga ord som kan förklara hans omänskliga
agerande.

Vi gick ut över gatan till restaurangen V.E.S.P.A på Kanalgatan.
Där, stod det på ingångsdörrens skyllt att toaletten kan nyttjas bara för restaurangers gäster. Trots det blev mitt barnbarn omedelbart tillåten att nyttja restaurangens toalett. Jag behövde inte säga många ord och vägen visades för oss. Det kallas för mänsklig agerande – Tack !

Datum för besöket: november 2021
2  Tack L8139CPannaf
skyfly33, Proprietario på Armacia Italiensk Restaurang, svarade på det här omdömetSvarade 5 november 2021

Gentile, signora noi non abbiamo alcun interesse ad avere lei come cliente. Una persona arrogante che insegna alla nipote l arroganza, la maleducazione e la prepotenza. Il cameriere le ha detto che il bagno era appena stato lavato e non accessibile e lei ha risposto non è vero e voleva andare comunque a quel punto il cameriere le ha sbarrato la strada. A giudicare dalle telecamere la bambina non aveva alcuna emergenza. Infatti quando siete uscite siete andate verso la piazza gustav adolf girando dopo il burger king a destra. Dunque solitamente le persone che hanno emergenza di toilet entrano nel più vicino bagno che nel suo caso sarebbe stato proprio il burger king? E lei vuol far credere a noi che in situazione di emergenza ha attraversato la strada per arrivare fino da Vespa. La mamma della bambina di cui si occupa lo sa che affida una bambina ad una persona maleducata e bugiarda? Lo sa le parolacce che lei ha detto al cameriere? Se la mamma le vuole sentire ho la registrazione. Mi contatti. La mamma della bambina non dovrebbe affidare un minore ad una persona così. Il cameriere nonostante gli insulti presi da lei le ha sempre parlato educatamente. Si vergogni, si educhi, e non si occupi di minori finché no ha imparato l educazione in primis.

Omdömet skrevs 12 september 2021 från mobil enhet

Fantastisk god mat och gott vin som gjorde vi åter kände det som vi var tillbaka i Italien. Servicen genuin och helt i toppklass

Datum för besöket: augusti 2021
Tack amlind2016

Thank you very much for your excellent review. You are always welcome

Omdömet skrevs 6 september 2021 från mobil enhet

Restaurang med ambitioner som hade en dålig dag. Tyvärr är det servicen som helt styr betyget och inte maten. Många nya, unga o oerfarna i servisen. Osäkert o otajmat. Jobbar vad jag förstår m ny teknik för beställningar o där började problemen. Beställd mat men framför allt dryck dök inte upp. Varför sätta den mest oerfarna till ett sällskap med beresta 50åringar? Om åtminstone drycken hade flitit på hade vi svalt det övriga. Matrecensionerna var blandade från jättegott till oätbart. Vi enades med restaurang ledningen om reducerat pris, vilket de får eloge för att hantera snyggt! Vi hade dock hellre betalat det dubbla och varit riktigt nöjda.
Anpassa antalet gäster till det ni mäktar med så blir det mycket bättre

Datum för besöket: september 2021
Tack kennethc960

Non abbiamo mai confermato menu a prezzo ridotto per nessuno. Anche per i gruppi il menu è a la carte. Molto probabilmente ha sbagliato ristorante

Resenärer som tittade på Armacia Italiensk Restaurang tittade också på

Besökt Armacia Italiensk Restaurang? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.