“Service ok men”
Omdöme om Le Gourmet

Le Gourmet
Rankad som nr 229 av 953 Restauranger i Malmö
Omdömet skrevs 15 maj 2021 från mobil enhet

Var med vänner på restaurang förrät quinelle var sådär, gambas ok men inget var speciellt prisvärt.
Huvudrätt grilltallrik kött och grilltallrik fisk.
Kötttallrik ganska tråkig. Två såser kom med. Den ena var senap den andra smakade senap. Brist på fantasi. Fisktallriken väldigt salt.
Ingen drinkmeny.
La Couronne och Bouchon är betydligt bättre om man vill äta franskt.
Trevlig personal.

Datum för besöket: maj 2021
2  Tack jonasb929

Omdömet skrevs 6 februari 2021

Mycket god mat, massor med vinsorter och underbar personal i en skön miljö.
Bara ett problem "man vill inte gå hem"

Datum för besöket: februari 2021
Tack Bengt-schroder
Omdömet skrevs 19 januari 2021 från mobil enhet

En perfekt lördagsmiddag. Vi var fyra vänner som besökte Le Gourmet under en pandemisk lördagkväll. Ostron o Champagne, Kronenbourg 1664, Gambas, Confiterad anka och fiskgrytan var väldigt gott. Snabb och vänlig service av en stilig ung man, bra avstånd till andra gäster. Vi var alla väldigt nöjda och tyckte prislappen var ytterst måttlig.

Datum för besöket: januari 2021
Tack Sjoa65
Omdömet skrevs 1 januari 2021 från mobil enhet

Vi valde att köra på catering till nyår. Tog den vegetariska menyn som lät helt ok! Men resultatet förvånade dock men i negativ riktning. Förrätt en vattning löksoppa. Variationen på betor var helt enkelt bara uppskurna betor i fyrkanter och en liten klick billig chèvre och en sorgligt uppskuren apelsin, såsen här var mer olja än någon vinägrett. Huvudrätten sötpotatis med quinoa terrin med grillad portabella och tryffelsås... vet inte hur man ska beskriva den sorgliga rätten. Sönderkokt sötpotatis tillsammans med quinoa - blev en röra på tallriken tillsammans med en liten svamp (högst osäkert om det ens var portabella, väninnas såg ut som en skivling, och tryffeln fanns inte där överhuvudtaget! När vi kom till efterrätten var det en tjock mousse som kändes som om den växte när man fick den i munnen! Denna otrevliga upplevelse kostade 645kr!! Kan bara säga en sak... byt jobb!

Datum för besöket: januari 2021
Tack christinafV5698FE
Omdömet skrevs 29 november 2020

Det här är så långt från svensk julmat man kan komma. Vår servitris (från Avignon) berättade att hon såg fram emot jularna i Frankrike där gåslever står på menyn. Hela menyn smakade fantastiskt som började med en välsmakande Champagne och ostron. Pilgrimsmusslorna ackompanjerades av en marmelad som gifte sig med dem. Vi valde tornedos som serverades med gåslever där varje tugga var en dröm. Därefter ostar och en dessert som avslutade måltiden perfekt. Till detta viner som gjorde varje anrättning komplett. Servicen var mycket bra.

Datum för besöket: november 2020
Tack Mats Å

Resenärer som tittade på Le Gourmet tittade också på

Besökt Le Gourmet? Berätta vad du tyckte!