Tripadvisor

Shamiat Restaurant
Beställ online
Rankad som nr 128 av 934 Restauranger i Malmö
Omdömet skrevs 2 januari 2020 från mobil enhet

Fantastiskt god och vällagad mat i generösa portioner. Barnvänligt och trevlig service. Maten kom snabbt och vi fick ta med oss det vi inte orkade äta upp.

Datum för besöket: januari 2020
Tack lindae918

Omdömet skrevs 21 december 2019 från mobil enhet

Med kort varsel kunde Shamiat förse oss med utsökt syrisk mat.
Vällagad och välkomponerad.
Olika vegetariska röror med bröd och sallad.
Utkörd enligt önskemål.
Inte första gången vi bedtäller/äter mat härifrån, och definitivt inte sista!

Datum för besöket: december 2019
Tack 718eli
Omdömet skrevs 16 november 2019 från mobil enhet

Åt Shamiats härliga och prisvärda lunchbuffé. Vällagat och rikt på spännande smaker! Passar bra både för vegetarianer och köttätare.

Datum för besöket: november 2019
1  Tack Maps53997878790
Omdömet skrevs 9 november 2019 från mobil enhet

Riktigt bra och prisvärt (billigt) ställe med väldigt genuin och god mat. Rikliga portioner som är trevliga att dela på. Trevlig service. Rekommenderas varmt!

Datum för besöket: november 2019
1  Tack Kwellberg
Omdömet skrevs 28 oktober 2019

Vi besökte restaurangen för lunch för att prova deras nystartade lunchbuffé. Ingen i personalen hälsade på oss. Ingen frågade om vi ville beställa något att dricka (vilket vi gärna ville). En i personalen ställde en flaska vatten på bordet och förvann för att hålla på med sin mobil.
Maten var dålig tillagad. Riset var hårt. Soppan smakade bränt. 2 av maträtterna hade de glömt att krydda helt. Mycket dålig kvalitet på maten överlag. Det enda som var ätbart var bönmixen i salladsdelen.
Det värsta av allt var personalens attityd. En lång man gick runt och tittade på maten folk hade i sina tallrikar och gick fram till dem som hade beställt från menyn, alltså inte åt från buffen, och frågade om maten smakade bra och om de behövde något.
Jag vet inte hur det är i mellanöstern men i Sverige betyder inte lunchbuffé att man serverar lågkvalitets mat (läs skit). Här brukar lunchbuffén representera vad restaurangen har att erbjuda i övrigt men det verkar Shamiats personal och ägare ha missat helt.
Vi kommer aldrig att gå dit igen och vi kommer absolut att avråda våra vänner från det också.

Datum för besöket: oktober 2019
4  Tack Red_Velvet54

Resenärer som tittade på Shamiat Restaurant tittade också på

Besökt Shamiat Restaurant? Berätta vad du tyckte!