“Sushibrunch utan sushi”
Omdöme om Kasai in the sky

Kasai in the sky
Rankad som nr 214 av 956 Restauranger i Malmö
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Går man på denna brunchen för att äta sushi kommer man bli besviken. Ständiga reklamer för brunchen på bland annat instagram med en bild på massor med Sushi. En enda rätt var sushi (två olika sorters maki). De flesta rätter var absolut goda, men vi var där för sushi.

När vi kom dit fick vi veta att de kommer servera rätterna till bordet. Gyoza, kimchi-slaw, yakiniku, vanlig tillagad lax och... pommes serverades. Sedan kommer då maki-rullarna. Vi blir inte ens informerades om att detta är sista rätten utan det råkar vi höra servitören säga till ett annat bord. Efter det fanns ett ”dessertbord” att plocka från. En sorts donut och två olika sorters muffins. Riktig besvikelse. 295kr kändes OK för en SUSHI-brunch. Men detta var en riktig blåsning.

Datum för besöket: februari 2020
1  Tack riesbecks

Omdömet skrevs 19 januari 2020

Bra ställe att gå med eller utan barn. Fin utsikt och schyst mat. Söndagsbrunchen var mycket bra som man blir mätt på!

Tack kristinabS8483RX
Omdömet skrevs 18 januari 2020

Superbra mat och trevlig service! Gott vin. Snäll servitör som lät oss sitta kvar längre. Rekommenderas varmt

Tack Nathaliewiktor
Omdömet skrevs 14 januari 2020

Var med 3 vänninor och vi valde den stora set menuen. Fantastiska smaker och mycket välkomponerat. Dessutom mycket trevlig service. Kommer gå dit fler gånger och kan varmt rekommenderas.
Fyrklöver

Tack Godmat2020
Omdömet skrevs 9 januari 2020

Vi valde den lilla av Kasais set menues Omakase med tillhörande vinpaket och vi blev inte besvikna. Härliga smaker i kombination med väl avstämmda viner. Maten visar på ett gott hantverk i köket och vi återkommer gärna.
Servicen var perfekt och kunnig, en mycket trevlig tjej.

1  Tack Christer A

Resenärer som tittade på Kasai in the sky tittade också på

Malmö, Skåne län
Malmö, Skåne län

Besökt Kasai in the sky? Berätta vad du tyckte!