“Genomgående usel upplevelse”
Omdöme om Riket

Riket
Rankad som nr 508 av 953 Restauranger i Malmö

Var ska jag börja? Med den nonchalanta servicen, med den överprisade menyn eller den yttersta mediokra smakupplevelsen?

Ingen presentation av mellanrätterna som sedan bara parkerades framför oss som huvudrätter trots att vi önskade att dela allt. Sedan försvann servitrisen helt. 30 minuter går och en ”skön” snubbe kommer ut med nya rätter. Våra glas är tomma i 30 minuter. Då kommer en ny skön snubbe på att ”här sitter ni med tomma glas”. Vi till sist om notan av servitrisen som bokstavligen knycklar ihop kvittot och lämnar. Vi sitter och tittar på varandra med stor förvåning.

Det är svårt att tro att det är medvetet från restaurangens sida, mer bara extremt förvirrat.

Maten då. För det första går menyn inte att hitta någonstans innan man går dit: Väl där: 140 kronor för två sparris med en curryliknande hollandaise som dödade alla smaker? En Jansson frestelse-liknande rätt - fast sämre - kändes exakt lika fräscht som koncept, som om den var gjord 1987. En svamprätt där kocken hade tappat chiliburken över champinjonerna. En rätt med tjocka skivor strömming, som växte i munnen.

För detta betalades nära 500 kr per person.

Det bästa med kvällen var att lämna stället och gå inom Ica och köpa Hönökaka.

Lycka till, Riket.

Datum för besöket: maj 2021
Tack TheFoxInTheBox

Omdömet skrevs 14 maj 2021 från mobil enhet

Vi var hungriga när vi kom och ännu hungrigare när vi gick. Maten var dyr och knappt god. Billiga råvaror, varför kostar två sparris med sås 140 kronor? Servicen var ingen höjdare. Otrevligt bemötande. Varit där tidigare men bara druckit öl. Trevlig lokal men ät inte där.

Datum för besöket: maj 2021
Tack Petersget
Omdömet skrevs 24 oktober 2020

Två i personalen ignorera oss och gick vidare när vi ville betala - tog ca 10 min innan jag fick betala! Riktigt dåligt på ett sånt litet ställe!

Datum för besöket: oktober 2020
Tack 892bj_rnc
Omdömet skrevs 13 oktober 2020 från mobil enhet

Väldigt kreativ mat i en hemtrevlig miljö och engagerad personal.
Som ett utmärkt exempel är den hravade och torkade äggulan som rivits över jordärtskockan.
Tack för maten!
Vi kommer absolut tillbaka!

Datum för besöket: oktober 2020
Tack Magnus G
Omdömet skrevs 1 oktober 2020

Vi beställde ett helt gäng rätter med tillhörande vin när vi var där en lördagskväll. Mycket samarbetsvillig personal som var hjälpsamma då en i sällskapet är fysiskt behindrad och har svårt att gå.

Maten var mycket omsorgsfullt tillagad med mycket bra smakkombinationer och eftertanke. Därtill goda viner som passade väl ihop med den mat som erbjöds.

Allt som allt ett mycket trevligt besök och jag planerar absolut att besöka krogen igen vid tillfälle.

Datum för besöket: mars 2020
Tack johda86

Resenärer som tittade på Riket tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Riket? Berätta vad du tyckte!