“suverän mat och service”
Omdöme om KOL & Cocktails

KOL & Cocktails
Rankad som nr 41 av 967 Restauranger i Malmö
Område: Gamla Staden
Område: Gamla Staden
Omdömet skrevs 17 augusti 2021

Vill man äta gott och få trevlig service och bra bemötande, ja då är restaurangen en självklarhet. Bra personal som är duktiga på bra vinval till maten, och maten var bara så perfekt! Vill man ha en bra middag så är valet lätt!!

Tack MagnusC998

Omdömet skrevs 15 augusti 2021 från mobil enhet

God mat. Bra service. Trevlig personal. Har ätit här flera gånger och alltid nöjd. Goda drinkar. Fin miljö. Rekommenderar.

Tack Fiagumman
Omdömet skrevs 13 augusti 2021

Personligen tycker jag att restaurangen på pappret har fantastiska råvaror men bristande kunskap kring utförandet.

Man möts av en fantastisk inredning, vacker bar och leds in i en snygg och modern matsal. Gällande atmosfären så är musiken för hög och bättre lämpad för barområdet i mitt tycke. Personalen var trevlig och var väldigt vänliga och erbjöd kompensation efter att dom lyckades spilla sås över oss och sällskapet bredvid.

Menyn ser vid första anblick riktigt bra ut, även om man får den på en träskiva som inte får plats på bordet.

Vi åt tartar till förrätt och köttet var dåligt putsat, hade fortfarande lite silverskinn och fettstrimmor kvar. Tonfisk och pluma till varmrätt, där fisken tyvärr var väldigt kall i mitten, och båda rätterna saknade sälta. Risotton var väldigt god och det enda vi tyckte höll måttet för priset.

Vi hoppade dessert och tog det på ett annat ställe!

Tack Hugo L
Michael F, Ägare på KOL & Cocktails, svarade på det här omdömetSvarade för 4 veckor sedan

Hej och tack för din återkoppling.
Jag kan inte annat än beklaga och be om ursäkt för att besöket inte levde upp till förväntningarna. Såväl våra råvaror som hanteringen av dessa fäster vi allra största vikt vid att det ska hålla högsta klass vilket vi uppenbarligen inte lyckats med vid ert besök. Utan att hitta några ursäkter för detta verkar det helt enkelt varit den mänskliga faktorn som har felat vilket är olyckligt. Vi är samtidigt väldigt måna om att rätta till ev misstag som tyvärr sker ibland så att alla gäster är nöjda när dom lämnar oss varför det är synd att ni inte påtalade ert missnöje på plats så vi fick en chans att rätta till det. Nu i efterhand är det svårt att göra något åt det. Jag beklagar än en gång att ert besök inte levde upp till förväntningarna men hoppas trots allt att vi får en ny chans att ge er en bättre upplevelse vid ett annat tillfälle.

Omdömet skrevs 7 augusti 2021

En fantastisk upplevelse när det gäller både mat, dryck och service.
Den personen som skötte vårt bord hade verkligen hamnat i rätt bransch.
Sedan en avslutning med riktigt bra cocktail är ju aldrig fel!!

Tack magnus6806
Omdömet skrevs 7 augusti 2021

Både lunch och kvällsmeny håller samma höga klass.
Aldrig blivit besviken under de 5 år som jag regelbundet besökt KOL Malmö.
Servicen och flexibiliteten är fantastiskt.

Tack Zandt1

Resenärer som tittade på KOL & Cocktails tittade också på

Besökt KOL & Cocktails? Berätta vad du tyckte!