“Middag”

Rankad som nr 70 av 956 Restauranger i Malmö
Område: Gamla Staden
Område: Gamla Staden
Omdömet skrevs 2 februari 2020

Mycket trevligt ställe, bra mat och bra service. Lite lång väntetid på huvudrätten, men när den kom var den helt klart värd att vänta på.

Datum för besöket: februari 2020
Tack 737pontusb

Omdömet skrevs 25 januari 2020 från mobil enhet

Restaurang och cocktailbar i centrala Malmö. Trevlig miljö med flera olika barer. God och vällagad mat. Rekommenderar den hängmörade ryggbiffen.

Tack 856j_rgenl
Omdömet skrevs 25 januari 2020

Jag och min partner spenderade en helkväll på Kol & Cocktails och det var väldigt lyckat rakt igenom. Fredags AW med DJ, skön stämning och bra priser i baren. Sedan middag i restaurangen med vällagad mat och trevlig miljö. Genomgående fantastiskt charmig och lyhörd personal. Men bäst av allt var magikern Anders Fox som kom förbi både i baren och under middagen. Vilka trick! Vi var helt förvånade och förvirrade över hur han lyckades ”trolla bort oss”! Och när vi trodde vi kommit på hur så gjorde han en ny twist och vi var ännu mer förvirrade!! Fortsätt med detta Kol & Cocktails - detta vill vi uppleva fler gånger!

Tack ProperEating
Omdömet skrevs 22 januari 2020 från mobil enhet

Vi har ätit här ett par gånger och det brukar vara väldigt bra mat. Denna gången provade jag picanha men jag tyckte den var alldeles för mör, den var lite pastejaktig vilket inte faller mig i smaken. Två andra i sällskapet beställde entrecote och dom var missnöjda. Detta är inte den kvalitet vi är vana vid på KOL så hoppas det var en engångsföreteelse. Servicen var bra och snabb, mycket trevlig personal och stämningen på KOL är alltid bra.

Tack fredriks988
MickeFogel, Ägare på KOL & Cocktails, svarade på det här omdömetSvarade 24 januari 2020

Hej!
Trevligt att ni varit mycket nöjda vid era tidigare besök samtidigt som jag givetvis beklagar att det senaste besöket inte var till full belåtenhet. När det gäller din Picanha så stämmer det att det är en mycket mör styckningsdetalj, något som faller de flesta i smaken men uppenbarligen inte dig. Samtidigt kan det väl anses som lite av ett lyxproblem att köttet är "för mört" men smaken är olika. När det gäller entrécoten som dom andra i sällskapet var missnöjda med så är det tråkigt att höra och där har jag tyvärr ingen förklaring. Uppenbarligen har dom fått 2 bitar som inte varit bra vilket jag inte kan annat än att be om ursäkt för, och där önskar jag att dom hade sagt till på plats så vi hade fått en möjlighet att rätta till det direkt. Något vi är väldigt måna om att göra när något blir fel eller inte är till belåtenhet. Nu i efterhand är det svårt att rätta till.

Jag kan som sagt inte annat än att beklaga att senaste besöket inte levde upp till förväntningarna, samtidigt kan jag i ärlighetens namn tycka att det är lite tråkigt att du inte recenserat dina tidigare besök där du skriver att ni varit väldigt nöjda utan gör det först nu när ett enskilt besök inte varit fullt tillfredsställande. Jag hoppas att vi får en ny chans att leverera en lika bra upplevelse som ni haft vid tidigare besök vid ett annat tillfälle så vi kan visa att detta var en engångsföreteelse.

Omdömet skrevs 18 januari 2020

Fantastiskt trevlig kväll med mat jag sent kommer glömma. Ska ärligt säga att det var det bästa lammkött jag någonsin ätit. Underbart härliga drinkar med en stämning som gjorde vår examenskväll till den bästa. Kan varmt rekommendera denna restaurang, den är värd alla sina pengar!

Tack D7277LIninah

Resenärer som tittade på KOL & Cocktails tittade också på

Besökt KOL & Cocktails? Berätta vad du tyckte!