“Dyrt och tråkigt....... i snygg miljö”
Omdöme om Kin Long Restaurant

Kin Long Restaurant
Rankad som nr 12 av 956 Restauranger i Malmö
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Bara boka bord är omständigt, ringde ingen svarade och efter ett långt meddelande så kunde vi till slut lämna meddelande och sedan efter någon timme få ett bord bokat. Vi var där en halvtimme innan för att ta ett glas vin ( vinbar) men det var så rörigt i baren så det blev lite öl och vatten. Efter att samma person frågat 3 ggr i vilket namn vi bokat fick vi vårt bord. Vi valde snabbt vilka rätter. Förrätt dumplings med räkor, de smakade ingenting och till varmrätt tog vi krispig biff(255kr) liten portion som bara slängts på ett fat utan finess, gott men inget wow.
Till dessert friterad banan med glass eller glass med choklad sås ( 75 kr och bigpack?) kaffe ( 40 kr för en kopp bryggkaffe) samt några tog te ( som serverade smed en timer men den fyllde ingen funktion) Till dryck som servicen inte verkade så intresserad av att sälja in så tog vi öl och isvatten, vattnet var varmt smakade skit men orkade inte så vi redan då var så missnöjda. Mindre nöj blir man när notan kommer..... dyrt och fel men som rättades till. Vacker miljö vad gäller väggar och tak dock tråkiga matsalsmöblemang med slarvigt dukade bord pappersservetter ?? Finns ingen finess över något förutom väggar och tak.
Toaletterna ok men pappret till att torka händerna med var slut och varför inga speglar? Ej prisvärt.

6  Tack Anette B

Omdömet skrevs 30 januari 2020 från mobil enhet

Åt en utsökt Peking Anka som vi drack en Pinot Noir till. Har en ovanlig apparat för att lufta vin. Mycket trevlig och personlig service.

Tack PeterXXXX
Omdömet skrevs 20 januari 2020 från mobil enhet

Vi fick ett varmt mottagande och blev ledsagade till vårt bord genom den mycket vackert inredda restaurangen! Bordet var utsökt dukat och vår ”värd” inspirerade oss till att prova en avsmakningsmeny, som var helt fantastisk! Det var flera nya rätter och smaker som blandades och som vi alla njöt av tillika med mycket bra information om vad varje rätt bestod av och vilka örter och kryddor som använts! Nöjda gick vi till loungen för att njuta av efterrätten som också den var delvis ny för oss! Vill man uppleva hur asiatisk mat smakar, när den är som allra bäst, så rekommenderar jag varmt krogen på Rådmansgatan!

Tack annas0phiat
Omdömet skrevs 12 januari 2020

Glöm den gamla vanliga kinesen. Det här är något helt annat. En genuin kinesisk restaurang, med fantastisk god, vällagad och kreativ mat. Dessutom fin miljö och omtänksam service av mycket trevlig personal. Toppat med rimliga priser. Kan varmt rekommenderas!

Tack claesj398
Omdömet skrevs 28 december 2019 från mobil enhet

Vi åt en avsmakningsmeny med fem rätter. Det var en stor variation på rätterna med många fantastiska smaker.
Servicen var uppmärksam och vänlig. Vi kände oss verkligen välkomna.
Ett perfekt restaurangbesök.

Datum för besöket: december 2019
Tack ohlssonfredrik

Resenärer som tittade på Kin Long Restaurant tittade också på

Besökt Kin Long Restaurant? Berätta vad du tyckte!