Trip.com
Priceline148 US$
Agoda.com148 US$
Omdömet skrevs 6 augusti 2021 från mobil enhet

Alltid trevlig personal, fräscha rum och bra frukost. Bara positivt att säga om detta hotell. Väldigt bra läge, nära till allt sevärt i stan. Bra parkering i närheten och nära till tåget om man hellre åker det. Väldigt fin utsikt åt alla håll. Antingen ut över havet eller ut över staden. +++

Datum för vistelsen: augusti 2021
1  Tack Rebecca B
Sebastian Kamieniarczyk, General Manager på Story Hotel Studio Malmo, svarade på det här omdömetSvarade 10 augusti 2021

Bästa Rebecca B,

Stort tack för återbesöket och att du delade med dig av dina intryck. Vilken härlig feed-back att ta del av!
Varmt välkommen tillbaka till oss :)

Vänligen,

Omdömet skrevs 29 juli 2021 från mobil enhet

Hotellet är helt ok med en industriell inredning, vi bodde på 11 våningen med fin utsikt över vattnet och staden. Hotell telefonen trasig gick inte att ringa till receptionen via den. fläktsystemet funkade inte fick be om att få upp en fläkt då det var väldigt varmt på rummet.

Frukosten är medioker, skinka av billigaste sort. Äggröra fanns med tillbehör kokt prinskorv, frågade efter bacon och fick till svar - det har vi inte det är en prisfråga enligt ledningen.
Ingen servett eller dyl som man kunde hålla om brödet medan man skar upp det.

Betalar man ca 2000kr/natt. Finns det mer att önska. Kommer inte att välja detta hotell vid nästa Malmö vistelse.

Datum för vistelsen: juni 2021
1  Tack aaseHM
Sebastian Kamieniarczyk, General Manager på Story Hotel Studio Malmo, svarade på det här omdömetSvarade 5 augusti 2021

Bästa aaseHM,

Tack för din vistelse och recension i samband med besöket. Roligt att du uppskattade utsikten över vattnet / staden. Med det sagt var det tråkigt att telefonen inte fungerande på rummet och att du upplevde att det var varmt. Sommartid gör vi regelbundna kontroller för att fånga upp ev. fel på a/c enheter. Är det väldigt varmt ute kan det också bero på att enheten inte klarar kyla ned i önskad utsträckning då de är anpassade efter det svenska klimatet (upp till 25 grader).

Jag blev besviken och förvånad över svaret som du nämnde att du fått när du efterfrågade om bacon. Enligt vårt koncept har vi alltid äggröra som standard och ytterligare ett varmt alternativ (utöver hård/löskokta ägg) som vi varierar. De kan vara bönor i tomatsås, grillade tomater, bacon mm. Servetten måste ha fått fötter då även detta ska finnas. Tack för din värdefulla feed-back som jag tar vidare internt.

Omdömet skrevs 10 juli 2021

Vistelsen var i stort sett väldigt bra men vi kände inte att vi fick den finish vi betalade för. Exempelvis: Rummet saknade strykjärn/strykbräda, minikylen var trasig (vi fick dock ett nytt dag 2), Apple TVn saknade fjärrkontroll så vi kunde inte klicka oss vidare från startskärmen som krävde att vi tryckte på ”Continue”, duschen blötte med hela badrumsgolvet och det fanns ingen golvskrapa, samt att det saknades bacon på frukostbuffén. Dessutom: Otroligt lång väntetid på telefonen till restaurangen som erbjöd roomservicemat, samt över en timmes väntetid på maten vi beställde därifrån. (Kasai in the sky hade oerhört bra mat som vi var mycket nöjda med, men de verkade helt klart underbemannade).

Så på det stora hela var det många småsaker som inte levde upp till förväntningarna, men det var åtminstone lugnt och skönt på hotellet och mörkläggningsgardinerna stängde ute exakt allt ljus. Badrummet var otroligt fint! Vi var mycket nöjda med badrummets interiör, bortsett från att duschen översvämmade hela golvet. Tack för avkopplande dagar.

Datum för vistelsen: juli 2021
2  Tack Amanda J
Sebastian Kamieniarczyk, General Manager på Story Hotel Studio Malmo, svarade på det här omdömetSvarade 12 juli 2021

Bästa Amanda J,

Tack för besöket och din värdefulla feed-back! Det glädjer mig att ni ansåg att vistelsen var väldigt bra i stort samt att ni kände att ni fick en avkopplande vistelse. Med det sagt finns det en del som jag ska följa upp internt. Vill samtidigt passa på att nämna att vi inte har strykbräda/strykjärn på rummet men levererar det vid behov. Våra Apple TV's har ingen fjärrkontroll till då det är funktionen för skärmdubblering som vi använder oss av vilket ska komma upp per automatik. Här måste inställningarna fallit bort. För kännedom byter vi till Chromecast nu till hösten.

Tack än en gång för din feed-back som jag tar vidare internt och önskar en fortsatt härlig sommar!

Omdömet skrevs 24 mars 2021

Blev dåligt bemött av receptionisten per telefon då jag var tvungen att avboka min vistelse pga förkylning. Fick inte ens återbetalning då jag avbokade samma dag bara för att jag gör min plikt som medborgare och följer restriktionerna. Under all kritik i dessa tider!

Datum för vistelsen: mars 2021
1  Tack aB3780VZ
Sebastian Kamieniarczyk, General Manager på Story Hotel Studio Malmo, svarade på det här omdömetSvarade 26 mars 2021

Bästa aB3780VZ,

Tråkigt att höra att du blev sjuk inför din vistelse hos oss, du gjorde givetvis helt rätt att avboka. Utan att ha kunnat undersöka ditt specifika ärende i detalj krediterar vi inte beloppet vid avbokning samma dag. Pga. omständigheten borde du däremot ha blivit erbjuden att boka om din vistelse till ett senare datum. Om du mot förmodan inte blev erbjuden detta alternativ är du varmt välkommen att ta kontakt med oss på nytt så ordnar vi det.

Med hopp om att du tillfrisknar snarast och hittar ett framtida passande datum för resan.

Omdömet skrevs 6 december 2020

Vi sov två nätter på Story Hotel.
Läget är mycket bra med närhet både till centrum och Västra hamnen.
Rummen har lite tråkig interiör, men vilken fantastisk utsikt från rummen.
Fina produkter i badrummet och en skön säng förlåter dom tråkiga betongväggarna.
Frukosten serverades på översta våningen. Att kunna sitta ute och äta frukost med den utsikten var värt hela priset. Frukosten var dessutom god.
Hit återvänder vi gärna igen.

Datum för vistelsen: juni 2020
2  Tack VAndersson
Sebastian Kamieniarczyk, General Manager på Story Hotel Studio Malmo, svarade på det här omdömetSvarade 9 december 2020

Bästa VAndersson,

Stort tack att du tog dig tiden att dela med dig av dina intryck i samband med vistelsen. Verkligen roligt att du/ni har haft en trivsam vistelse hos oss i stort. Om än att stilen var lite väl "industriell" enligt ert tycke som jag tolkar det...
Glädjande att ni uppskattade badrumsprodukterna, frukosten och sängkomforten som fick högsta betyg :)

Varmt välkomna åter och avslutningsvis tack för detta besök!

Vänligen,