“Dyrt för småportioner”

Johan P.
Rankad som nr 55 av 966 Restauranger i Malmö
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Gamla Staden
Beskrivning: Intet nytt på Johan P. Krogkoncepten kommer och går, Johan P består. Vår klassiska fisk-restaurang är också något av en institution i Malmö krogvärld. Lika klassiska är lokalerna där vi numera huserar. Med bardel och köksbar med Pintxos över disk har vi breddat utbudet (ok lite nytt har vi tillfört) Icke desto mindre: Vällagat från havets skafferi med det bästa av färsk fisk och skaldjur, vita dukar, kling i glasen, småpratigt och hemkärt. Det och delikatessdisken kommer alltid att bestå.
Omdömet skrevs 16 augusti 2021

Marulk för 345kr förväntas väl ändå mer är 3 minimala marulksbitar och 3 hasselnötsstora potatisar?
Nä, ibland behöver man tänka på gästerna också speciellt om man vill ha några.
Är syftet att man som gäst blir mätt ens lite eller bara att man går dit för att få äran att vistas hos er?

Datum för besöket: augusti 2021
Tack IKa7812

Omdömet skrevs 1 augusti 2021 från mobil enhet

Vi gick direkt på ”main” och valde röding med kantareller och västerbottenflarn - och stor skaldjursplatå.
Vi velade lite med vinet men efter provning av riesling och chabli blev det riesling, wow wilken dynamik i smaken tilsammans med båda rätterna!

Vaniljkokt päron med lönnkolaglass och kanderade nötter, dubbel espresso och Laphroaigh resp Ardbeg avslutade en fantastisk middag
Riktigt uppmäksam personal som verkligen får dig att känna dig både välkommen och speciell.
Kan bara säga - rekommenderas!

Datum för besöket: juni 2021
1  Tack TWL64
Omdömet skrevs 24 juli 2021

Maten var helt fantastiskt! Men tyvärr är det servicen som drar ner betyget REJÄLT. Nonchalant och smått bitter servitris och tog alldeles för lång tid att få hjälp, och beställa.

Tack Wilma E
Omdömet skrevs 23 juli 2021

Den höga prisnivån gör att man förväntar sig en bra restaurangkväll, vilket inte uppfylldes gällande servicen.

Tack 148staffans
Omdömet skrevs 16 juli 2021

Vi återkommer till Johan P som är en fisk- och skaldjursrestaurang på en bakgata i Malmö. Ett fint urval av rätter eller gå till disken längst in i lokalen och välj din egen fisk. Vår skaldjur var fräscha och fina trots högsommarvärmen och alla fiskrätter såg väldigt fina ut. Personalen ansträngde sig för att klara allergier och speciella önskemål hos gästerna (fish & chips). En imponerade vinkällare.

1  Tack 490satishs

Resenärer som tittade på Johan P. tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Johan P.? Berätta vad du tyckte!