“Mysigt ”

Kök: Svenskt
Bra för: Särskilda tillfällen
Område: Gamla Staden
Omdömet skrevs 6 juli 2022 från mobil enhet

Otroligt fina lokaler i källaren av ett 1500-tals hus. God mat med en underbar kalv. God service o en fin atmosfär. Kan rekommenderas

Datum för besöket: juli 2022
Tack W7648KYthomase

Omdömet skrevs 24 juni 2022 från mobil enhet

Vi valde en trevligt kombinerad 4-rätters sommarmeny. Dock var den vita sparrisen lite besk i första rätten, resten av rätten var god.
Som andra rätt var det öring där öringen var lite smaklös och väldigt liten bit och endast en grön sparris.
Tredje rätten var kalv med potatiskaka. Jättegod kalv men lite torr potatiskaka. Två olika såser som tyvärr var väldigt snålt tilltagna men goda.
Desserten var jättegod och här finns inget att klaga på.

Servicen kunde varit lite bättre då det inte var fullbelagt.

Datum för besöket: juni 2022
Tack 99bertp
Omdömet skrevs 10 maj 2022

Lång väntan mellan de olika rätterna, servicen var inte särskilt bra. En person i sällskapet fick huvudrätten när vi andra ätit upp. Personalen höll sig undan och det kändes som att de knappt ville ta betalt, vi övervägde springnota :)

Datum för besöket: maj 2022
Tack 957vicjqck
Omdömet skrevs 3 maj 2022 från mobil enhet

Väldigt god fyrarättersmiddag. Vinpaketet till smakade utsökt bortsett från dessertvinet. Den syrliga rabarbern och vinet gifte sig icke enligt vår smak. Vi var väldigt nöjda med kvällen och menyn som helhet. Fantastiskt vällagad god mat och vackert upplagd så vi åt och njöt med alla sinnen. Tack för en fin kväll!

Datum för besöket: maj 2022
Tack syren49
Omdömet skrevs 4 april 2022

Eftersom min sambo fyllde år ville jag fira henne med ett besök på Malmös "bästa" krog. Så besviken jag blev. Det började med att vi, förutom den vanliga menyn, även ville titta på dryckesmenyn. Då fick vi beskedet att det inte behövs eftersom servitrisen kunde tala om vad vi skulle dricka. Aldrig hört något dummare. Det resulterade att vi inte visste vad vi beställde. Vi beställde Suells sula och vildsvin samt extra pommes frites. Efter en bra stund kom vår pommes frites och då passade jag på att fråga servitören vad smöret som fanns på bordet skulle vara till? Han svarade då förvånat, "Oj, har ni inte fått något bröd och inte heller någon aptitretare?" Han gick då och hämtade detta till oss, men innan han kom tillbaka fick vi våra varmrätter. Fast här utryckte jag mig fel. Maten var inte alls varm. Smaken var det inget fel på, men det är jättetrist att behöva betala dyra pengar för kall mat. Aldrig med Årstiderna.

Datum för besöket: mars 2022
1  Tack SvenErik4317

Resenärer som tittade på Arstiderna I Kockska Huset tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Arstiderna I Kockska Huset? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.