“Mysigt”

Rankad som nr 20 av 967 Restauranger i Malmö
Kök: Svenskt
Bra för: Särskilda tillfällen
Område: Gamla Staden

En restaurang nere i en källare men väldigt romantiskt miljö och vi tyckte att servicen var bra och maten god.

Datum för besöket: maj 2021
Tack ArdalanM_44

Omdömet skrevs 20 februari 2021 från mobil enhet

Vill du äta gott?
Då skall du gå hit.

En magiskt mysig restaurang med underbar personal som gör allt för att du skall få en bra upplevelse. Maten smakar i världsklass

Datum för besöket: februari 2021
Tack TorbjornA2016
Omdömet skrevs 5 januari 2021

En restaurang som man gärna återkommer till. Ottroligt mysigt där nere i källarvalven med en värme och ett lugn som är sällsynt nuförtiden.
Ingen som sitter och gastar i mobil t ex.
Det är hög klass på ingredienserna och på vinlistan. Personal som gärna berättar om maten men inte på ett töntigt överdrivet sätt utan lagom och kortfattat! Mycket diskret och lyhörd personal som verkar fatta exakt när man behöver hjälp :)
Till förrätt åt vi ravioli med hummerfyllning och en liten bit tupp, delikat. Dessutom anklever: len och fin. Huvudrätt blev det stor råbiff och anka. Högsta betyg! Skönt att inte få pommes frites till råbiffen faktiskt. Hederlig utsökt mat med precis det där lilla extra! Hit går man inte för att uppleva det allra senaste inom kokkonsten, men man får välkända smaker som är robusta (utan att vara klumpiga) med finess (utan att det blir överdrivet). Det är precis en lagom liten innovation nånstans i varje rätt. Efterrätten var en len och knäckig crème brûlée och en maffig hallonsufflé som smakade mer hallon än 15 hallonsnår (alltså ett mkt bra betyg). Vinerna var utsökta (personalen valde ett glas som passade till till ex tupp och ravioli). Mycket gott. Blir aldrig missnöjd på detta ställe. Bara en gång men det var inte för att maten på något sätt var dåligt lagad, tvärtom - utan för att jag upptäckte att jag inte gillade smaken av vad jag hade beställt. Och mina smaklökars nycker kan ju inte direkt Årstiderna rå för.

1  Tack silver a
Omdömet skrevs 1 januari 2021

Maten (Nyårsmeny) superb till minsta detalj.
Förrätt Kammusslor
Huvudrätt Oxfile
Efterrätt Champagnemousse

1  Tack christianmC7612UO
Omdömet skrevs 27 december 2020 från mobil enhet

Vi beställde julbord för avhämtning. Allt var smakfullt och trevligt förpackat. Maten var mycket fräsch och god. Toppbetyg utdelas.

2  Tack 486kentn

Resenärer som tittade på Arstiderna I Kockska Huset tittade också på

Malmö, Skåne län

Besökt Arstiderna I Kockska Huset? Berätta vad du tyckte!