“Autenriskt”

Kök: Kinesiskt
Middagsalternativ: Buffé
Middagsalternativ: Buffé
Omdömet skrevs 14 maj 2017 från mobil enhet

Gillar man riktig Kina mat skall man gå till Mui Gong. Allt känns kinesiskt t.o.m. lokalen. Det är välgjort och gott.

Tack janoandesson

Omdömet skrevs 22 april 2017 från mobil enhet

På väg hem från en rockopera i Kristianstad blev vi sugna på Kinamat och valde första bästa. Det var ett bra val! Lokalen är urtrist men maten var suverän. Jag tog lamm och hon tog wokade räkor. Båda rätterna var väldigt goda och portionerna rikliga. Maten kom inom tio minuter. Rekommenderas!

Tack Lars H
Omdömet skrevs 24 oktober 2016 från mobil enhet

Det är såhär kinamat ska smaka!! Maten här är beroendeframkallande god. Kan varmt rekommendera detta ställe för folk som söker efter en autentisk kinesisk matupplevelse

Tack Christoffer W
Omdömet skrevs 5 oktober 2016

God äkta kinesisk mat, inte lossas-kinamat som i de flesta europeiska kinarestauranger. Flertalet gäster kvällstid verkar vara kineser. Stort urval vegetariska rättar.
Prisvärt. Bra service. Enkel inredning.

Tack lorenzrp
Omdömet skrevs 25 september 2016

Jag spenderar upp till hälften av mitt liv i Kina, så när jag kommer tillbaka till Lund så saknar jag ibland maten där borta. Då finns Mui Gong. Detta är en familjerestaurang, med äkta mat från södra Kina. Färskt framställd, som det ska vara, med de rätta kryddorna. Det är så här Kinesisk mat ska vara - det bästa jag har ätit på den här sidan Uralbergen!

2  Tack TB-fysik

Resenärer som tittade på Mui Gong tittade också på

Besökt Mui Gong? Berätta vad du tyckte!