“Unik och äkta kinesisk restaurang mitt i Lund”
Omdöme om Mui Gong

Mui Gong
Rankad som nr 47 av 249 Restauranger i Lund
Kök: Kinesiskt
Middagsalternativ: Buffé
Middagsalternativ: Buffé
Omdömet skrevs 25 september 2016

Jag spenderar upp till hälften av mitt liv i Kina, så när jag kommer tillbaka till Lund så saknar jag ibland maten där borta. Då finns Mui Gong. Detta är en familjerestaurang, med äkta mat från södra Kina. Färskt framställd, som det ska vara, med de rätta kryddorna. Det är så här Kinesisk mat ska vara - det bästa jag har ätit på den här sidan Uralbergen!

2  Tack TB-fysik

Omdömet skrevs 21 juli 2016

Vi prövade en rätt med bräserat sidfläsk och en med wokade räkor, kyckling, grönsaker och friterade nudlar. Båda smakade utmärkt och var vackert upplagda.

Tyvärr var serveringen inte särskilt uppmärksam, om än vänlig. Det tog ca 45 minuter att få in maten.

Publiken bestod till mer än hälften av kineser, vilket nog är ett bra betyg. Miljön inomhus är tråkig, men man kan sitta ute på en stökig innergård med utsikt bla mot en korsvirkesvägg från 1700-talet (mezzaninen).

Tack DrTravelmuch
Omdömet skrevs 16 juli 2016

Beställde in två av de vegetariska rätterna på á la carte-menyn, tofu med chili och bönrulle med chili, båda var supergoda! Trevlig personal och bra service.

Tack EmoKov
Omdömet skrevs 18 april 2016 från mobil enhet

Genuin kinesisk mat på ala carte meny. Dandan nudlarna är beroendeframkallande, äter minst 2-3 ggr/månad. Har även ätit nudelsoppa med långkokt kött och hemgjorda nudlar, också jättegott och hedersvärt att de gör egna nudlar! Det ända jag saknar är alkoholtillstånd så man slipper dricka folköl. Hadr varit trevligt med ett par kinesiska ölsorter!!!

1  Tack Tommy S
Omdömet skrevs 20 mars 2016 från mobil enhet

Litet trevligt ställe, inget märkvärdigt men åh så god mat. Åt nudelsoppa och dumplings, soppan hade det rätta stinget om du gillar lite hetta. Dumpling smälte i munnen och gjordes efter beställning. Trevligt ställe med bra service. Väl värt ett besök.

Tack ABothin

Resenärer som tittade på Mui Gong tittade också på

Besökt Mui Gong? Berätta vad du tyckte!