“God mat men ouppmärksam service”
Omdöme om Mui Gong

Mui Gong
Rankad som nr 46 av 254 Restauranger i Lund
Kök: Kinesiskt
Middagsalternativ: Buffé
Middagsalternativ: Buffé
Omdömet skrevs 21 juli 2016

Vi prövade en rätt med bräserat sidfläsk och en med wokade räkor, kyckling, grönsaker och friterade nudlar. Båda smakade utmärkt och var vackert upplagda.

Tyvärr var serveringen inte särskilt uppmärksam, om än vänlig. Det tog ca 45 minuter att få in maten.

Publiken bestod till mer än hälften av kineser, vilket nog är ett bra betyg. Miljön inomhus är tråkig, men man kan sitta ute på en stökig innergård med utsikt bla mot en korsvirkesvägg från 1700-talet (mezzaninen).

Datum för besöket: juli 2016
Tack DrTravelmuch

Omdömet skrevs 16 juli 2016

Beställde in två av de vegetariska rätterna på á la carte-menyn, tofu med chili och bönrulle med chili, båda var supergoda! Trevlig personal och bra service.

Datum för besöket: juli 2016
Tack EmoKov
Omdömet skrevs 18 april 2016 från mobil enhet

Genuin kinesisk mat på ala carte meny. Dandan nudlarna är beroendeframkallande, äter minst 2-3 ggr/månad. Har även ätit nudelsoppa med långkokt kött och hemgjorda nudlar, också jättegott och hedersvärt att de gör egna nudlar! Det ända jag saknar är alkoholtillstånd så man slipper dricka folköl. Hadr varit trevligt med ett par kinesiska ölsorter!!!

Datum för besöket: april 2016
1  Tack Tommy S
Omdömet skrevs 20 mars 2016 från mobil enhet

Litet trevligt ställe, inget märkvärdigt men åh så god mat. Åt nudelsoppa och dumplings, soppan hade det rätta stinget om du gillar lite hetta. Dumpling smälte i munnen och gjordes efter beställning. Trevligt ställe med bra service. Väl värt ett besök.

Datum för besöket: mars 2016
Tack ABothin
Omdömet skrevs 24 oktober 2015 från mobil enhet

Detta är den absolut bästa kinesiska restaurangen jag ätit på utanför Kina. Jag har rest en hel del i Kina och detta är det enda stället som kan mäta sig med den äkta varan. Jag har också tagit med kinesiska kollegor till Mui Gong och de intygar också att maten är mycket bra.

Datum för besöket: september 2015
4  Tack P-H L

Resenärer som tittade på Mui Gong tittade också på

Besökt Mui Gong? Berätta vad du tyckte!