“Stora portioner och trevlig personal”
Omdöme om Hjulet Mat & Vin

Hjulet Mat & Vin
Rankad som nr 9 av 249 Restauranger i Lund
Beskrivning: Hjulet mat & vin är en lugn och mysig restaurang med gammaldags stil där små som stora är välkomna. Hos oss finner ni dem klassiska rätterna på ett väl tillagat vis med generösa portioner. Här får ni en trevlig upplevelse oavsett vilket ärende ni har då vi alltid strävar efter alla gästers belåtenhet. Till maten finns en komplett vinmeny från flertalet kända årgångar och vinländer. Med en bred kunskap uppvaktar vi er efter era behov, med, mat, drinkar, vin & öl ser vi till att din upplevelse blir en du vill avnjuta gång på gång! "Ett hjul rullar inte utan dess ekrar". Hos oss lägger vi mycket stor vikt på de enskilda delarna som tillsammans bildar en komplett och oförglömlig helhet. Hjulets gemensamma nämnare är professionell personal, bra och färska råvaror & en måltid anpassad efter Er.

Det här är lite grand som restauranger var förr. Här serveras traditionell restaurangmat som sniglar, friterad anjovis, schnitzel, oxfilé, Wallenbegare m.m. Allt i rejäla portioner, gott och vällagat. Trevlig servis och mycket privärt.

Datum för besöket: maj 2021
Tack Jörgen D

Omdömet skrevs 20 mars 2021

5/5!!

2 par som besökt restaurangen! Extremt nöjd med både mat och service, blir fler besök :)

Vi åt oxfilé, black & white, toast Skagen och planka.

Datum för besöket: mars 2021
Tack 491oscarn
Omdömet skrevs 7 mars 2021 från mobil enhet

Vi var där med familjen, två vuxna och två barn (10 och 8 år). Lagom avancerade opretentiösa menyer och inga specifika barnrätter utan de kunde fixa alla rätter i barnportion till halva priset. Perfekt!

Alla portionerna var stora, vi hade knappt behövt förrätt. Jag fick lämna en bit fin oxfilé och någon efterrätt fanns det inte någon plats till.

Alla var väldigt nöjda med denna kvarterskrog med bra priser och förvånansvärt bra mat och service! Jag är ganska kräsen men kan faktiskt inte hitta en enda sak att anmärka på. Vi kommer definitivt tillbaka!

Datum för besöket: mars 2021
1  Tack donfalcon
Omdömet skrevs 6 februari 2021

Mycket mycket goood mat! Trevlig personal, mysig stämning! Härlig musik o hit kommer vi gärna igen!!

Datum för besöket: februari 2021
Tack moahellstrom7
Omdömet skrevs 12 december 2020 från mobil enhet

Bokade bord för 6 personer. Stället var nästa tomt när vi kom. Trevlig servitör tog emot oss. Fick ett bra bord. Rent och snyggt. Trevlig inredning. Varmt och ombonat. Bra avstånd mellan borden. Vi beställde 2 rätters för 259 kr. Toast Skagen och grillbricka. Helt ok Skagen. Lite smaklös. Grilltallriken med kycklingfilé, oxfilé och fläskfilé var mäktig. För mycket mat. Omöjligt att orka äta upp. Liten panna med potatisgratäng till.
Det smakade bra men ingen smakupplevelse. Typ lunchmat. Husets vin till var ok men inte mer. Övriga var ganska nöjda men det var ingen hit.

Datum för besöket: december 2020
Tack karlsY4999AD

Resenärer som tittade på Hjulet Mat & Vin tittade också på

Lund, Skåne län

Besökt Hjulet Mat & Vin? Berätta vad du tyckte!