Öppet i dag: 08:00 - 18:00

från 140,76 US$
från 252,11 US$
från 276,06 US$
Omdömet skrevs 15 juli 2015 från mobil enhet

Mitt i stan står den, som både ett skepp och ett ankare för Lunds invånare. Gå ett varv i tystnad, ta in rymden, gå ner i kryptan, sitt en stund i något av kapellen. En paus i vardagen! Det astronomiska uret får inte missas!

Datum för upplevelsen: maj 2015
Tack Cania1
Omdömet skrevs 14 juli 2015

Om man besöker Lund så ska man nog inte missa att besöka Lunds domkyrka med sitt medeltida ur och med kryptan där Jätten Finn håller pelaren på plats.

Datum för upplevelsen: juli 2015
Tack Per W

Imponerande kyrka. Majestätisk.
Historisk byggnad, med en fantastisk historia. Gå in och bara försök förstå hur den byggdes för ca 1000 år sedan. Imponerande.

Datum för upplevelsen: juli 2015
1  Tack JonasKarlsson
Omdömet skrevs 14 juli 2015

Vacker och imponerande domkyrka. Besök den gärna på lördagarna då det är orgelkonsert 10.00 - 10.30 på oftast den fantastiska stora orgeln. Tänk även på att Skåne var dansk tidigare och att många danska kungar krönts i Lunds Domkyrka.

Datum för upplevelsen: juni 2015
Tack 494pern
Omdömet skrevs 12 juli 2015

Domkyrkan är ett fantastiskt kyrkorum med en slags spartansk renhet som ger lugn och inbjuder till kontemplation.

Datum för upplevelsen: april 2015
Tack TotteB