“Superb fisksoppa.”

Malmstens Fisk & Kök
Rankad som nr 13 av 261 Restauranger i Lund
Beskrivning: Trevlig restaurang i saluhallen. Bra fiskrätter. Öppet kvällstid. Vinrättigheter. Hyfsade priser.
Omdömet skrevs 24 april 2021 från mobil enhet

Vi var i Saluhallen och ville prova något nytt. Vi fastnade direkt för Malmstens då det såg trevligt ut och för att de hade en inbjudande meny. Vi provade deras fisksoppa och blev otroligt nöjda. Det ingick vatten, bröd och sallad till priset av 238 kronor för oss båda. Kan verkligen rekommendera.

Datum för besöket: mars 2021
1  Tack Jacksonsweden

Omdömet skrevs 9 mars 2020

Fredag 6 mars bestämde vi oss för lunch hos Malmstens fisk i Saluhallen i Lund. Det är en god idé att komma cirka 10 minuter innan de startar lunchserveringen kl 11.30. För de tar inte bordsbokningar till lunchen. Ungefär 11.50 var hela restaurangen fullsmockad. Undra på det! Vi åt en torsk med amandine-potatis, paprika, rostad lök och lite syrad grädde. Ett välsmakande bröd och lite sallad. Allt till 125 kronor. Den rätten skulle betinga ett mycket högre pris på andra ställen. Det finns bara fisk- och skaldjursrätter på menyn. Men de som kommer hit vet det och uppskattar den kosten.

Datum för besöket: mars 2020
2  Tack Kaj O
Omdömet skrevs 18 januari 2020 från mobil enhet

Trevlig restaurang i Lunds saluhall. Personalen var serviceinriktad och uppmärksam. Deras specialitet, fisksoppa, med aioli smakade mycket bra tillsammans med hembakt bröd. Kommer gärna tillbaka!

Datum för besöket: januari 2020
Tack KarinG1154
Omdömet skrevs 10 augusti 2019 från mobil enhet

Supergod dagens spätta med färsk potatis, ärtor och egenfjord remouladsås och mycket trevligt bemötande. Ämnen andra rätter såg goda ut.

Datum för besöket: augusti 2019
Tack 864marielouiseh
Omdömet skrevs 30 juli 2019 från mobil enhet

Sicken soppa å dagens fisk som va torsk skulle få Mannerström att gå upp i brygga å nu snackar vi lunch! Lyckas dessutom få min sambo att slurpa i sig ett ostron som hon tyckte va gott! Luncha i Lund = Malmstens Fisk!

Datum för besöket: juli 2019
Tack PastornKramfors

Resenärer som tittade på Malmstens Fisk & Kök tittade också på

Lund, Skåne län

Besökt Malmstens Fisk & Kök? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.