Boka nu, betala på plats
Trip.com
Priceline146 US$
ScandicHotels.com143 US$
Omdömet skrevs 13 mars 2022

Datum för vistelsen: mars 2022
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Rhode Javerud, Other på Scandic Hotel Star Lund, svarade på det här omdömetSvarade 25 mars 2022

• Restyp: Reste ensam
Omdömet skrevs 22 februari 2022 från mobil enhet

Finns mkt potential men nej, det räcker inte så långt. Jag bokade detta hotell pga att det var ett familjehotell och att det fanns en pool. Det var en tripp för mig och min 2,5 åriga dotter. Jag ringer receptionen innan ankomst mest för att kolla så poolen är okej. Inte förrän då får jag reda på att man måste boka vistelsetid i poolen och då enbart 45 min. Så det gör jag.

Tydligen måste jag förboka tid för frukost och även plats i resturangen. Visst, ibland är det fullt. Men qr-koden för bokningen fungerade inte. Ringer och frågar om jag kan hitta menyn nånstans. Nej, den fanns varken på rummet eller online. Och det var även fullt i resturangen, men de skulle försöka göra plats till oss om vi ville äta. Så då får jag efter badet klä på mig och min dotter för att gå ner och se vad som finns på menyn om vi nu ska äta eller inte.

Personalen i resturangen var underbemannade, de jobbade så fort de kunde. Jag väntade vid baren, och väntade för bordsplacering och fram och tillbaka och då var klockan 18.15. Om 1,5-2h kanske jag kunde få plats. Funkar ju inte riktigt med ett hungrigt barn.

I loungen fick vi helst inte sitta men kunde ta något enkelt med oss till rummet.

I receptionen var det lika lång väntetid för att betala en dryck så jag struntade i det. Ca 50 min senare trollade dom fram en korv och pommes till oss och vi fick gå upp på rummet.

Tid för frukostbokningen var nästan alla tider slut.

Efter frukosten ville vi boka poolen igen och det fanns lite tid strax innan utcheckning.

Fanns också ett uppehållsrum med trötta leksaker. Och hade även väldigt kallt på rummet.

Så. Mkt potential, jag gillar hotellet egentligen. Och all personal var trevlig och kämpade på så gott som kunde. Men vistelsen var faktiskt tyvärr en besvikelse, speciellt för ett så kallat familjehotell. Och om allt måste förbokas så måste det stå någonstans i bokningen, alla tider var ju slut! Kändes inte som en semester för mig, kändes mest bökigt alltihop.

Tack 589lizetter