Omdömet skrevs 12 april 2016 från mobil enhet

Jag var i Lund i arbetet och behövde nattligt. Hotellet gav ett trevligt intryck men hade små fadäser. Ville duscha på morgonen men kunde inte få igång handduschen i rum 322. Tydligen skulle kranen vridas i sidled? En annan småsak var att det saknades balsam i receptionen. Frukosten var god o rejäl, det var bra städat och ett extra plus till Bistron. Här fick jag efterrätt på köpet, väl tilltagen. En ytterligare sak var att det var kallt i rummet. Fanns dock badrock och gammal filt att tillgå.

Datum för vistelsen: april 2016
Restyp: Reste i arbetet
Tack Brittmarie L
Hotel_Lundia, Hotelldirektör på Hotel Lundia, svarade på det här omdömetSvarade 18 april 2016

Hej

Tack att du tog dig tid att skriva om oss.
Vi har många olika typer av badrum och inredningar, personalen hjälper gärna till med frågor när hjälp kan behövas. Beklagar att du upplevte rummet som kallt, tveka inte att kontakta vår receptionspersonal, dom finns på plats 24/7.
Välkommen tillbaka vid ett annat tillfälle.

Omdömet skrevs 23 februari 2016 från mobil enhet

Ett dyrt och mycket slitet hotel. Både rum och konferensdel har helt klart sett sina bästa dagar. Konferensrummen var helt klart en tidsresa.
Slitna möbler i rum och gemensamma utrymmen.
Det står en Bang Olufsen tv i foajén som har en orange bild.
Dessutom en unken lukt i trapphus och foajé.
Fikan till konferensen var fantasilös.
Frukosten är torftig.
Nej, inte alls värt det. Här lägger vi inte fler konferenser.

Datum för vistelsen: februari 2016
Restyp: Reste i arbetet
Tack MasterBaite
Hotel_Lundia, Hotelldirektör på Hotel Lundia, svarade på det här omdömetSvarade 18 mars 2016

Kära MasterBaite-

Tusen tack för din recension. Jag tycker det är synd att du hade en tråkig upplevelse när du såg på tvn i foajén. Självklart ska det inte lukta unket i varken foajé eller trapphus. Jag kommer rapportera detta till vår vaktmästare. Hoppas ändå du fick en god natts sömn.

Med vänlig hälsning

Hotellchef

Omdömet skrevs 30 januari 2016 från mobil enhet

Så här skall en övernattning i tjänsten fungera. Det var lätt att boka och smidigt att såväl checka in som ut. Rent och snyggt med en helt ok frukost.
Övernattningen var mellan fredag och lördag vilket innebar en mycket trevlig prisnivå. Sedan måste ju också nämnas det mycket centrala o bra läget.

Datum för vistelsen: januari 2016
Restyp: Reste ensam
Tack 898bertilc
Hotel_Lundia, Hotelldirektör på Hotel Lundia, svarade på det här omdömetSvarade 6 februari 2016

Bertil C-

Tack för dina kommentarer om Hotel Lundia. Det känns mycket bra att din övernattning blev bra. Det är A och O att få sova gott och en bra frukost när man är på tjänsteresa. Vi hoppas få se dig igen nästa gång du besöker Lund, i tjänsten eller privat.

Med vänlig hälsning

Hotellchef

Omdömet skrevs 24 november 2015

Bodde på hotellet i samband med en konferens. Ligger centralt och nära tågstationen. Sköna sängar och ok frukost. Dock lite irriterande dusch i badkaret som gärna blötte ner golvet. Men på det stora hela bra.

Datum för vistelsen: november 2015
Tack Andreas E
Hotel_Lundia, Hotelldirektör på Hotel Lundia, svarade på det här omdömetSvarade 22 januari 2016

Hej Andreas E-

Tack för din recension och din reflektion av duschen. Vi ska be vår vaktmästare titta över detta. Välkommen åter!

Vänliga hälsningar

Hotelldirektör

Omdömet skrevs 25 oktober 2015

Hotellets stora plus är att det ligger mycket centralt i Lund - 100 meter från Lund C och nära till allt. Det var ett trendigt hotell, ser det ut som, men den håller på att förlora sin glans. Rummet var ok, servicen var trevlig, men det var inget som var utmärkt. Frukosten (som ingick) drar tyvärr ned. Bufféen är helt VANLIG, lite tråkig egentligen, borden städades inte efter andra gäster, så undertecknad fick ett smutsigt bord, personalen verkade ointresserdad. Tillsammans med att man ser tecken på slitage på hela hotellet drar det tyvärr ned, trots den trevliga och hjälpsamma receptionspersonalen. Jag besökte samma hotell för tre år sedan och upplevelsen är mycket lik, ett tecken på att den inte är helt tillfällig.

Datum för vistelsen: oktober 2015
  • Restyp: Reste ensam