Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Pellepol
Åby, Sverige

Centralt i Lund, nära till tågstationen

Omdöme om Hotel Concordia
4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 6 nov. 2022från mobil enhet
Ett mindre hotell centralt i Lund. Nära till tågstationen med täta förbindelser till Köpenhamn. Hotellet hade p-platser i ett närliggande p-hus 175kr dygnet. Rummet var mysigt och det var välstädat men rummet var i stort behov av renovering. Bra frukost men ganska trångt!
Datum för vistelsen: november 2022
Resetyp: Reste som ett par
Ser du något problem med det här omdömet?
    2 142 kr
    963 kr
2.9 km från Hotel Concordia
Visa fler hotell i Lund
Omdömet skrevs 11 oktober 2022 från mobil enhet

Hade fått bekräftat att jag kunde checka in 14-15. 14.20 står jag utanför hotellet som har några olika porttelefoner beroende på vilken sorts gäst som vill in. Ringer på alla. Ingen svarar. Dörren öppnas av en städare som inte vet nåt och som inte försöker hjälpa till.
Hade varit bra att kunna lämna väskor, ta en dusch och byta kläder före mitt möte. Nu får jag tänka om och hoppas att det går att checka in senare.

Datum för vistelsen: oktober 2022
Restyp: Reste i arbetet
1  Tack Niklas F
Omdömet skrevs 1 oktober 2022 från mobil enhet

Ett gemytligt, trevligt och välskött hotell. Bra centralt läge och trevligt bemötande. God och generös frukost, .Nackdel är att reception är stängt kl 13-15, särskilt om du lämnat in bagage efter utcheckning.

Datum för vistelsen: oktober 2022
Tack CarinaL1125
Omdömet skrevs 3 juli 2022

Vi var tidigt ute med vår bokning, bokade sviten (suite deluxe) som skulle ha den finaste utsikten och vara deras finaste rum på hela hotellet.

Fönstren var högt placerade i rummet och när en väl sträckte sig för att titta ut (jag på 170 cm fick stå på en pall) så såg vi bara takåsarna på omkringliggande hus.
Det var ett helt okej rum, bott på många hotell och detta var första sviten, som vi bokat, som var sämre än många vanliga rum vi varit på. Det var såklart något rymligare men möblemanget var inte uppdaterat, badrummet var trångt, musikanläggningen var gammal (radio eller CD-skiva), min partner sov på soffan då sängen var för hård, saknades vettiga hårprodukter (sådan där två i en med schampo och tvål i en automat, och inget balsam) så fick köpa produkter för att kunna tvätta håret, hårfönen var något hämtat från 90-talets första hälft osv. Det bästa med rummet var mörkläggningsgardiner och AC.

Det värsta var att när jag klev ut kl. 9 lördag morgon hade de börjat städa rummen och använde utrymmet precis vid sviten som skräpupplag (se bilder). Var på rummet ett par gånger under dagen mellan aktiviteter och varje gång var skräpet utanför uppdaterat med mer skräp, så vid 18:00 sa jag till i receptionen att det såg hemskt ut utanför deras "finaste" rum på hela hotellet. Skräpet försvann under kvällen men morgonen därpå byggde de upp en ny skräphög utanför. Sen drämde städaren dammsugaren rätt i väggen till rummet.
Det fanns en kaffekapselmaskin på rummet men inga kapslar. Frukostbuffén var trång, både att ta mat och hitta sittplats. Första morgonen bokade jag och min partner varsin tid, då han skulle iväg direkt på morgonen, då jag gick var det fullsmockat med människor (ingen bockade av att de som bokat var de som dök upp) och lite senare var det knappt en människa där..

Och bastun de hade gick dessutom bara att boka fram till kl. 21:00, vilket känns snålt tilltaget. Så mycket till relax var det inte heller, en standardbastu med utsikt mot andra byggnader och två stolar en trappa ner.

Vi jämförde två 4-stjärniga hotell och valde denna då den var mer prisvärd vid första anblick, kan förstå varför detta var billigare men inte varför det har fyra stjärnor.. Kan tillägga att vi var fem sällskap som bokat olika rum på samma hotell, där vissa rum knappt gick att röra sig i, utan AC och störda av ljud utanför då de fick ha fönstret öppet..

Datum för vistelsen: juli 2022
Tack Grinch3n
Omdömet skrevs 30 juni 2022 från mobil enhet

Rummet var litet, trångt och tillintetsägande (inredningen överensstämde ej med en enda bild i marknadsföringen) samt var dåligt ventilerat och mycket varmt. Sängen hade en stenhård bäddmadrass och alldeles för varmt syntettäcke. Badrummet var orenoverat, saknade toalettborste och hade blinkande taklampa. Frukostutbudet var mycket sparsamt. Hotellet andades lite ålandsbåt.

Datum för vistelsen: juni 2022
Restyp: Reste i arbetet
Tack charlottap829
Omdömet skrevs 27 juni 2022 från mobil enhet

Hade en fantastisk vistelse på hotel Concordia! Rummet var luftigt och stort med AC, vilket var mycket uppskattat i värmeböljan. Servicen var ut över det vanliga man fick verkligen det där lilla extra. Personalen gjorde sitt yttersta för att tillgodose alla våra önskemål och mer därtill.

Trevlig takterrass där vi kunde avnjuta en flaska rosé på kvällen och se ut över takåsarna.

Vi kommer definitivt tillbaka!

Datum för vistelsen: juni 2022
Tack Mikaele74