Priceline
Official Hotel121 US$
FindHotel109 US$
Omdömet skrevs 14 juni 2017

Concordia är det bästa hotellet jag har bott på i Lund. Det är personligt och välkomnande och det ligger mycket centralt. När man kommer in i hallen till hotellet finns mässingskyltar med namn på kända gäster. Det märks att det är ett hotell som uppskattas av folk som reser mycket.

Här vill jag övernatta igen!

Datum för vistelsen: juni 2017
4  Tack Nils C
HConcordia, Ägare på Hotel Concordia, svarade på det här omdömetSvarade 24 juni 2017

Hej Nils C,

Stort för Er fina recension och vi är så glada för att Ni hade en fin vistelse hos oss!

Var roligt att Ni tyckte om hotellets centrala läge.

Omdömet skrevs 9 juni 2017

Det var mitt första besök på Concordia - jag har provat ett flertal andra hotel i Lund och tyckt sådär om dem - men denna gången var jag mer belåten. Detta är ett familjehotel och således ingen hotelkedja men jag blev positivt överraskad. Rummen var fina (kanske lite små om man inte har de större som vetter mot gatan), personalen mycket vänlig, allt var rent och fint och frukosten variationsrik. Jag tror att jag väljer detta igen vid nästa Lund-besök.

Datum för vistelsen: juni 2017
2  Tack LarsStockholm
HConcordia, Owner på Hotel Concordia, svarade på det här omdömetSvarade 11 juni 2017

Hej "LarsStockholm",

Var roligt att Ni uppskattade våra medarbetare och frukosten.

Tips - Om ni vill bo i ett av våra större rum, maila oss och be att få boka antingen rum 204, 207, 210, 307(svit), 316. Dessa rum har även AC.

Omdömet skrevs 28 maj 2017

Ett enkelt hotell, ska vara 4 stjärnigt känns mer som 3 stjärnor. Ligger bra centralt i Lund. Vi hade ett ganska stort rum, morgonsol, det blev båda ljust och varmt. Badrummet var förskräckligt. Litet, toasitsen satt löst. Duschen minimal med ett duschdraperi och ingen hylla till shampo osv. I behov av renovering,kändes ofräscht. Man bör inte glömma att ta med sej nyckeln (modelll större) då de har dörren ut till gatan låst. Det går säkert att påkalla uppmärksamhet från recetionen men enklast att ha den med. Frukosten var bra och mycket serviceinriktad personal, jag är allergisk mot vissa saker och snabbt erbjöd hon sej att göra en smoothie till mej utan just det jag inte tålde. Mycket uppskattat.

Datum för vistelsen: maj 2017
Tack kajo189868

Hej,

Stort tack för Er recension!

Vad roligt att Ni tyckte om hotellets centrala läge och frukosten med god smoothie

Badrummen på hotellet är helkaklade och 6 st nyrenoverade feb 2017.

Omdömet skrevs 8 maj 2017

Hotellet ligger på gångavstånd till det mesta i centrala Lund. Bra parkering (Färgaren) alldeles intill. Personalen är trevlig och frukosten är alldeles utmärkt. Rummen brukar vara bra men nr 225 är extremt litet, som dubbelrum. Garderober där kläderna hänger bakom varandra är svåranvändbara.

Datum för vistelsen: maj 2017
1  Tack Lallof1
HConcordia, Owner på Hotel Concordia, svarade på det här omdömetSvarade 11 maj 2017

Hej "Lallof1",

Tusen tack för Er fina recension och vistelse hos oss!

Var roligt att Ni uppskattade hotellets centrala läge och hotellpersonalen. Boka det större rum 207 nästa gång, det är samma rumstyp DGL och med 1 st säng, 160 cm bred.

Varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 27 april 2017 från mobil enhet

Det bästa med hotellet är att det ligger så centralt: oslagbart! Det ligger dessutom i mycket lugna kvarter. Hotellet har en del trappor som kan upplevas som besvärliga av vissa, men är mysigt. Mycket trevlig personal! Mitt enkelrum var litet, men bekvämt. Synd att fönstret inte gick att öppna. Jag sover bäst med lite frisk luft, men sov gott ändå. Frukosten var av god standard, men inget särskilt. Roligare än hotellkedjornas, men den kunde kanske göras mer varierad. Det är i varje fall skönt att slippa bo på de vanliga hotellkedjornas hotell!

Datum för vistelsen: april 2017
Restyp: Reste i arbetet
1  Tack fitzbenedict
HConcordia, Ägare på Hotel Concordia, svarade på det här omdömetSvarade 29 april 2017

Hej,

Stort tack för Din vistelse hos oss och för Din fina recension.

Skicka gärna tips om vad Du saknar på frukostbuffén till vår frukostvärdinna: info@concordia.se
Då kanske vi kan ordna det till nästa gång.

Varmt välkommen tillbaka till oss!