Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Annika T
Uppsala, Sverige

Trivsamt hotell för arbetspendlare

Omdöme om Hotel Finn
4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 4 okt. 2019från mobil enhet
Jag kommer hela hösten bo på Hotel Finn de veckor jag jobbar i Lund. Varför väljer jag Finn? Ligger bra till både för mitt jobb och i förhållande till centrum. Ligger i trevliga kvarter som inbjuder till kvällspromenader. Nära till hållplatser för bussar både in till centrala Lund eller Malmö. Jag har valt rum med liten köksdel med kyl, mikro och plattor. Sköna sängar och tysta rum. Får ha rummet för mig själv utan att personal kommer och städar varje dag eftersom städ och byte av lakan och handdukar sker var 5:e dag. Bra miljötänk! Sist men inte minst: Trevlig personal!
Datum för vistelsen: september 2019
Resetyp: Reste i arbetet
Ser du något problem med det här omdömet?
Hotel_Lundia, HotelldirektörHotel Finn, svarade på det här omdömet
Svarade 14 okt. 2019
Hej Annika

Ett stort tack för fina och vänliga ord, gläder mig och oss väldigt mycket att höra.
Kollegorna hälsar och tackar de med!

Christian Weste
1.5 km från Hotel Finn
Visa fler hotell i Lund
Omdömet skrevs 4 augusti 2019

Allmänt bra, ger 4/5.

Det mindre bra var att toaletten på rummet 2005 kom det ljud ifrån vilket gjorde att vi inte kunde sova DOCK löst detta sig väldigt smidigt och vi fick ett nytt rum direkt. Besök detta hotel om priset är rimligt!

Datum för vistelsen: augusti 2019
2  Tack paulgawria
Staff_HotelFinn, Receptionschef på Hotel Finn, svarade på det här omdömetSvarade 5 augusti 2019

Hej Paul,
Tack för din trevliga recension, vad bra att det löste sig smidigt med rumsbytet.
Önskar dig en fortsatt trevlig sommar och hoppas att vi kan få välkomna er till Lund vid annat tillfälle.
Hälsningar, Emelie Jörgensen

Omdömet skrevs 3 augusti 2019 från mobil enhet

Bodde här i familjerum under ett besök i Lund. Vi fick ett stort rum med säng och bäddsoffa på översta våningen med två tv apparater och en stor balkong. Badrummet hade badkar. Stort modernt och fräscht. Något varmt då solen låg på och värmde. Kanske bör vara fördragna gardiner innan gästerna kommer om solen ligger på.
Frukosten var något enklare men fint upplagd och hade allt man behöver, trevligt.
Här kan jag bo igen.

Datum för vistelsen: augusti 2019
Tack evalenahj83

Hej,
Stort tack för att du tagit dig tiden att berätta om er vistelse, mycket uppskattat.
Tipset gällande gardinerna ska vi absolut prova och se om det kan hjälpa, det tackar vi för.
Hoppas att vi kan få glädjen att välkomna er igen, önskar dig med familj en fortsatt trevlig sommar!
Vänliga hälsningar, Emelie Jörgensen

Omdömet skrevs 28 december 2018

Tillbaka på Hotell Finn efter 4 år men betyget står sig.
Bodde 2 vuxna + 2 barn två nätter i en Studio L. Fungerade utmärkt till ett rimligt pris. Ett stort rum (1501) på baksidan från gatan - U format så barnens bäddsoffa skärmades av från rummets andra del. Två TV-apparater. Däremot hördes hissen tydligt under natten. Stör nog den som sover lätt.

Fortfarande fräscht och välstädat överallt, rentutav snyggt. Hemsidan beskriver hotellet på ett tydligt och ärligt sätt.

Bemanningen är mindre än på ett "vanligt" hotell men den finns där. Vi märkte inte skillnaden.

Frukosten är enkel men funkar, alternativet att ordna egen frukost finns då rummet har pentry med kyl. Frukostmatsalen" är liten och och det kan bli trångt.

I foajen finns också ett fotbollsspel, en myshörna, tidningar och böcker, trevligt.

Datum för vistelsen: december 2018
Tack TobbeO
Staff_HotelFinn, Receptionschef på Hotel Finn, svarade på det här omdömetSvarade 31 december 2018

Stort tack för din trevliga recension, även härligt att ni hittat tillbaka efter 4 år och även nu trivts.
Hoppas att vi kan få välkomna er fler gånger! Önskar dig och familjen en god fortsättning och Gott Nytt År!
Hälsningar, Emelie Jörgensen

Omdömet skrevs 29 oktober 2018

Allt var automatiserat med både in- och utcheckning. Det var verkligen supersmidigt. Modern och inbjudande lobby med ljusa färger, smakfull inredning. Rent och fint på rummet. Bra läge i Lund med promenadavstånd till torget.

Ville man komma i kontakt med personalen så fanns telefon vid in- och utcheckningsdisken. Personal fanns på plats vid frukosten. Rummen och hissen var tydligt uppmärkt.

Hotellet var prisvärt.

Datum för vistelsen: oktober 2018
Tack 164sannaa
Hotel_Lundia, Hotelldirektör på Hotel Finn, svarade på det här omdömetSvarade 5 november 2018

Hej Sanna och stort tack för din trevliga recension.

Varmt välkommen åter vid nästa besök i Lund.

Christian

Omdömet skrevs 16 oktober 2018 från mobil enhet

Det finns ingen personal eller reception, dåligt uppmärkt vart rummen ligger, det luktar konstigt (matdoft?) i hallen och hissen luktade svett. Det krävs 3 (!) tryck på hissknapparna för att få den att röra på sig. Det var trots förfrågan hos grannhotellet oklart om man kunde parkera på handikapp parkeringsplats som var uppmärkt med hotellets logga. Ingen info om wifi på rummet som är kalt inrett och smutsigt. Soffan hafsigt ihoplagd och i sängen ligger sesamfrön på madrassen och hårstrån och smuts i sängen. Snuskigt är bara förnamnet, till och med gratisboenden är renare än detta! Jag kommer aldrig sätta min fot här igen frivilligt! Som tur är var det min arbetsgivare som betalade. Välj ett Airbnb istället. De är renare, billigare och har personlig service.

Datum för vistelsen: oktober 2018
Restyp: Reste i arbetet
Tack Maria F

Hej Maria

Beklagar att upplevelsen hos oss inte varit bra. Hotel Finn är ett huvudsakligen själv service alternativ där man checkar in och ut själv i terminaler i lobbyn. Vissa tider om dygnet finns värdar på plats för att hjälpa till med eventuella frågor.
Givetvis får gäster med parkeringstillstånd för handikapplats använda densamma. Information om wifi finns i lobbyn och även i informationen placerad på rummen.
Att städningen inte varit godkänd skall vi följa upp på. Du får gärna återkomma med vilket rum du bott på respektive vilka datum bokningen var.

Beklagar återigen
Christian Weste