Kostnadsfri avbokning till den 21-06-18
Kostnadsfri avbokning till den 21-06-19
Priceline198 US$
Official Hotel179 US$
CheapTickets178 US$

Idag har jag varit med om något som jag faktiskt inte minns när det hände senast. Jag har blivit nekad att bli serverad på krogen!!!!!

Ända sedan min egna studietid i Lund har Grand Hotel i Lund för mig stått för kvalitet och tradition. Här har man inte fallit till föga för branschens plötsliga nycker, trender och förändringar. Här har man valt att hålla kökets och matsalens fana högt. Döm därför om min förvåning och kraftiga irritation när vi idag blir vägrade att bli serverade på deras uteservering Ingrid, eftersom vi inte ville ladda ner appen för att kunna göra en beställning. VAD ÄR DET FÖR D-J TRAMS?

Vissa av oss vill inte ladda ner appar vi sedan aldrig använder, några får av säkerhetsskäl inte ladda ner vissa sorters appar, andra har fullt i telefonminnet så att man inte kan ladda ner fler appar, vissa kan av fysiska skäl inte använda sig av mobilen. DÅ ÄR MAN INTE LÄNGRE VÄLKOMMEN TILL GRAND!

Jag har full respekt för att man på andra ställen, med lägre kvalitetsnivå än Grand, vill styra över beställningar till appar. Och jag kan ha viss förståelse för att man på Grand också vill använda de tekniska möjligheter som telefonen erbjuder. Men att tvinga gästerna att använda appar och inte vilja erbjuda möjligheten till kortbetalning etc. på uteserveringen är riktigt, riktigt dåligt för att vara på ett premiumställe som Grand.

Nu blev svaret av servitrisen att "Beställer ni inte via appen så kan jag inte servera er". Så vi fick ge oss iväg och så hamnade den femhundringen på uteserveringen hos Grands kollegor på Kyrkogatan Fem istället. Det var i sig helt ok.

Det här handlade inte om att man ville minska på de fysiska kontakterna i covid-19-tider, utan bara om att Grand nu vill vara trendig uteservering med ungdomlig app-profil.

Teknik är bra och teknik ska skapa inkludering. Men det blir väldigt trist och patetiskt när man som Grand väljer att använda teknik för exkludering.

Datum för vistelsen: maj 2021
Tack Jörgen D
Omdömet skrevs 5 april 2021 från mobil enhet

Jag tycker att Grand är ett av de bästa hotellen som jag har bott på. Rummet var lite litet, men mysigt. Jag antar att dubbelrummen är större. Denna gång ingick en god trerättersmiddag på den vackra verandan. Frukosten är något utöver det vanliga: inte för mycket, men noga utvalt och läckert. Personalen gjorde sitt yttersta för att hjälpa till under vistelsen. Ett extra plus för att besök på Nordic Wellness gym intill ingår.

Datum för vistelsen: april 2021
Restyp: Reste ensam
1  Tack fitzbenedict
Omdömet skrevs 21 mars 2021

Servicepersonalen var bra och hyfsat snabb, vilket var en sto förbättring mot tidigare. Däremot är de vegetariska alternativen under all kritik. Vem vill bjuda vänner om vegetarianerna i sällskapet behandlas som om de inte räknas. Ett tips är att ha fler än ett alternativ som är vegetariskt på menyn. Tyvärr har man inte förbättrats i detta avseende. Snarast tvärtom.

Datum för vistelsen: mars 2021
Tack Mats CM J
Omdömet skrevs 11 mars 2021 från mobil enhet

Tog med vänner för att äta de berömda Sten Bromma köttbullarna. Vi fick vänta alldeles för länge på att beställa och fick höra "att ni skall väl dricka vatten" det skall servispersonalen inte bry sig om vi dricker vad vi önskar. När maten kom var potatismoset inte varm men det var som tur var köttbullarna. Efter kaffet fick vänta alldeles för länge på att få betala och ingen fråga om vi önskade dela notan utan den slängdes bara fram. Nej denna gången misslyckades ni.

Datum för vistelsen: mars 2021
Tack zlatan16
Omdömet skrevs 16 januari 2021 från mobil enhet

Om det är ett tyst rum du vill ha är det rum 459 du ska boka - det översta rummet i hörntornet mot Klostergatan. De högt sittande fönstren ger ingen direkt utsikt men dämpar ljud från gata, torg och järnväg. Miljön på Grand erbjuder en fin nog interiör som ersättning.

Grand i Lund är charmigt i kontinental stil och tornrummen beskrivs som de finaste.

I ett besök under pandemin kan man konstatera att matsalen - trots försiktighetsåtgärder som plasthandskar och handsprit - känns väl fullsatt. Tidig frukost rekommenderas för den som vill undvika gäster som kommer in för att bara äta frukost. Kanske ändå bättre med frukost på rummet...

Datum för vistelsen: januari 2021
Tack CeciliaHSkog