Kostnadsfri avbokning till den 21-07-02
Priceline
Kostnadsfri avbokning till den 21-07-02
Boka nu, betala på plats
Kostnadsfri avbokning till den 21-07-03
Expedia.com179 US$
Official Hotel185 US$
eDreams206 US$
Omdömet skrevs 5 april 2021 från mobil enhet

Jag tycker att Grand är ett av de bästa hotellen som jag har bott på. Rummet var lite litet, men mysigt. Jag antar att dubbelrummen är större. Denna gång ingick en god trerättersmiddag på den vackra verandan. Frukosten är något utöver det vanliga: inte för mycket, men noga utvalt och läckert. Personalen gjorde sitt yttersta för att hjälpa till under vistelsen. Ett extra plus för att besök på Nordic Wellness gym intill ingår.

Datum för vistelsen: april 2021
Restyp: Reste ensam
1  Tack fitzbenedict
Omdömet skrevs 21 mars 2021

Servicepersonalen var bra och hyfsat snabb, vilket var en sto förbättring mot tidigare. Däremot är de vegetariska alternativen under all kritik. Vem vill bjuda vänner om vegetarianerna i sällskapet behandlas som om de inte räknas. Ett tips är att ha fler än ett alternativ som är vegetariskt på menyn. Tyvärr har man inte förbättrats i detta avseende. Snarast tvärtom.

Datum för vistelsen: mars 2021
Tack Mats CM J
Omdömet skrevs 11 mars 2021 från mobil enhet

Tog med vänner för att äta de berömda Sten Bromma köttbullarna. Vi fick vänta alldeles för länge på att beställa och fick höra "att ni skall väl dricka vatten" det skall servispersonalen inte bry sig om vi dricker vad vi önskar. När maten kom var potatismoset inte varm men det var som tur var köttbullarna. Efter kaffet fick vänta alldeles för länge på att få betala och ingen fråga om vi önskade dela notan utan den slängdes bara fram. Nej denna gången misslyckades ni.

Datum för vistelsen: mars 2021
Tack zlatan16
Omdömet skrevs 16 januari 2021 från mobil enhet

Om det är ett tyst rum du vill ha är det rum 459 du ska boka - det översta rummet i hörntornet mot Klostergatan. De högt sittande fönstren ger ingen direkt utsikt men dämpar ljud från gata, torg och järnväg. Miljön på Grand erbjuder en fin nog interiör som ersättning.

Grand i Lund är charmigt i kontinental stil och tornrummen beskrivs som de finaste.

I ett besök under pandemin kan man konstatera att matsalen - trots försiktighetsåtgärder som plasthandskar och handsprit - känns väl fullsatt. Tidig frukost rekommenderas för den som vill undvika gäster som kommer in för att bara äta frukost. Kanske ändå bättre med frukost på rummet...

Datum för vistelsen: januari 2021
Tack CeciliaHSkog
Omdömet skrevs 6 november 2020 från mobil enhet

Vi firade vår bröllopsdag på Grand hotell. Vi är mycket besvikna på rummet med låga standard och den uruselt dåliga luftkonditionering på rummet. Vi förväntade oss mer av ett välkänt hotell med gamla anor. Har mejlat och klagat men ej fått svar.

Datum för vistelsen: september 2020
Tack 76lindaerica