Kostnadsfri avbokning till den 22-07-15
Boka nu, betala på plats
Expedia.com182 US$
travelup.com
Omdömet skrevs 7 december 2019 från mobil enhet

Grand Hotel i Lund är i sanning en institution där historien sitter i väggarna. Dessvärre förefaller krögaren tro att detta räcker för att gästerna ska strömma till. Vi har under flera år i rad avnjutit Grands julbord och varit mer än nöjda. Det här året var det däremot en stor besvikelse. Det där lilla extra som man förväntar sig av Grands väl tilltagna prislapp saknades med besked. Att Grand dessutom inte ens hade lutfisk på julbordet utan att man var tvungen att betala extra för detta var ett verkligt bottennapp. Det saknades också både rullsylta och pressylta. Ålen är utrangerad sedan länge. Nej, nästa år struntar vi i Grand och äter julbordet på annan plats. Skärpning Grand!

Datum för vistelsen: december 2019
Tack smamasolobe
GrandHoteLund, Receptionschef på Grand Hotel Lund, svarade på det här omdömetSvarade 9 december 2019

Hej,
Tack för ditt omdöme. Vi är alltid tacksamma för konstruktiv kritik, det är så vi förbättrar oss. Önskar att höra mer om er upplevelse per telefon. Om ni inte önskar skriva era kontaktuppgifter här så ber jag dig kontakta vår Gastronomiskt ansvarige Martin Hansen på 046-2806483 eller martin.hansen@grandilund.se

Med vänliga hälsningar
Charlotta Persson

Omdömet skrevs 1 december 2019 från mobil enhet

Jättefint rum i ”tornrummet”. Med ett så fint rum är det konstigt att det inte fanns så enkla saker som två krokar för de mindre handdukarna nära tvättstället och en hylla i duschen för att ställa ifrån sig olika hår- och duschprodukter. Lite hård sängkant i trä. Men annars allt anrikt och trevligt.

2  Tack anma774
GrandHoteLund, Receptionist på Grand Hotel Lund, svarade på det här omdömetSvarade 2 december 2019

Hej,

Tack för dina fina ord och tack för din feedback, det är sånt vi uppskattar.
Vi ska genast se över detta med vår husfru och inredare.

Tack igen och fortsatt fin vecka!

Omdömet skrevs 29 november 2019 från mobil enhet

Det är sällan jag bor på så fina hotell. När det är sällan så uppskattar man det kanske mer.

Rummen är fina, maten superb, trevlig och kunnig personal.

Det som drar ner är gymmet. Det var rent ut sagt dåligt. Trasiga eller gamla grejer. Synd på annars nästan perfekt inrättning.

2  Tack Peter S
GrandHoteLund, Receptionen på Grand Hotel Lund, svarade på det här omdömetSvarade 29 november 2019

Hej,

Först och främst så vill jag tacka för den feedback ni lämnat. Feedback likt denna värdesätter vi och de fina orden som ni skriver blir vi väldigt glada av.

Vi ska se över vårt gym igen.

Önskar dig en fin helg!

Omdömet skrevs 27 november 2019 från mobil enhet

Grand i Lund är ett trevligt hotell som håller en bra klass.
Vissa ytor och detaljer är slitna och skulle må bra av en renovering men det är absolut inget som stör. Snarare att det smälter in i det klassiska och anrika.

Personalen är väldigt trevlig och tillmötesgående.
Servicen att de putsar dina skor om du lägger dem i en låda utanför dörren innan midnatt är en så uppskattat!

God frukost!

På minussidan;

Jag gillade inte träramen runt sängen. Det gör ont på baksidan av benen när man sätter sig på sängkanten!

Det är rejält lyhört. När tågen passerar hörs det väl. Det är även lyhört mellan rum och våningar. Pågår ett event på ett våningsplan hörs detta och folksorlet väldigt väl in till rummet.

Ventilationen är inte den bästa. Inte heller kökets ventilation. Steks det strömming så sprider sig lukten frikostigt.

Tack HelenaK1205

Hej,

Först och främst så vill jag tacka för den feedback ni lämnat. Feedback likt denna värdesätter vi. Det är väldigt tråkigt att höra att er upplevelse av Grand inte nådde era förväntningar.

Vi ska se över detta som du nämner!

Vi önskar er en fin helg och hoppas att vi får möjlighet att välkomna er vid ett annat tillfälle!

Omdömet skrevs 26 november 2019 från mobil enhet

Fräscht rum och badrum. Trevlig personal. God frukost med våfflor och hjortron sylt. Mkt vacker miljö i klassisk stil. Centralt läge i Lund gångavstånd till centralstationen. Enda negativt är att rummet inte hade luftkonditionering, kan dock öppna fönstret i rummet.

1  Tack PGDStockholm

Hej,

Tack för din recension! Fina ord och bra feedback angående luftkonditionering.
Detta är något vi jobbar på!

Önskar er en fin helg!

Maria