Omdömet skrevs 29 september 2018 från mobil enhet

Blev intresserad av att tillbringa en natt på detta hotell med bra läge vid centralen, kultur, parker, shopping mm.
Önskade ett rum högt upp vilket jag också fick men i beskrivningen stod det nyrenoverade rum vilket inte stämde. Väldigt slitet...
Sov iallafall bra i den sköna sängen o bra att det gick att öppna fönstret.

Bra frukostutbud som åts på fint dukade bord.

Det spreds en märklig doft i korridoren på våning fyra.. unket.
Städningen på rummet var ok förutom att man glömt tömma hinken med skräp i badrummet efter förra gästen.
Tycker också utcheckningspersonalen inte visade sig vara speciellt serviceminded.
Tyvärr... hotellet levde nog inte upp till mina förväntningar.

Bodde här: september 2018, reste med vänner
Tack 853Mimmi
Omdömet skrevs 22 augusti 2018

Trevligt nyrenoverat rum som förde tankarna till Paris. Utsikt mot torget och parken. Sköna sängar och utmärkt frukost. Originellt att duschrum och toalett var i separata utrymmen , men praktiskt. Magnifik entré till hotellet

• Bodde här: augusti 2018, reste som ett par
Tack Tjosan
GrandHoteLund, Hotelldirektör på Grand Hotel Lund, svarade på det här omdömetSvarade 23 augusti 2018

Kära Tjosan,

Tackar allra ödmjukast för trevlig recension.

Det gläder oss verkligen.

Hjärtligt välkommen åter!

Omdömet skrevs 11 augusti 2018

Det gamla anrika hotellet är familjeägt och ingår inte i någon kedja. Entrén lovar lyx med den röda mattan och lyxigt är det också. Fina och eleganta rum med hög klass på varorna i rummets minibar samt lokala snacks från regionen. Egenvårdsprodukter från Rituals i badrummet. Frukostbuffén är bland den bästa jag har ätit, här finns verkligen allt och mer därtill. Borden har vita dukar och servicen är förstklassig. Bo här om du vill unna dig något extra. Det enda jag kan klaga på är ventilationen, rummen var väldigt varma, men jag hörde att renovering av detta pågår. Jag skulle också ha önskat vägguttag vid sängen, något som äldre hotell ofta saknar.

Tips för att välja rum: Rummen mot innergården har inte så fin utsikt och man kan bli störd av personal som sitter där och pratar i telefonen.
  • Bodde här: augusti 2018, reste i arbetet
1  Tack Karina G
GrandHoteLund, Hotelldirektör på Grand Hotel Lund, svarade på det här omdömetSvarade 20 augusti 2018

Kära gäst,

Tusen tack för vänliga ord.

Hjärtligt välkomna åter!

Omdömet skrevs 1 augusti 2018 från mobil enhet

Firade min sextioårsdag på detta anrika hotell. Välstädat, bra service och uppmärksamhet från personalen. Liten present på rummet också väldigt trevligt. Gillar detta hotell sedan länge och efter utbyggnaden kändes det ännu bättre.
Nu var det fruktansvärt varmt den dagen vi var där vilket gjorde att sömnen blev si och så. Frukosten var som vanligt okej men 2 saker störde mig liten . Smutsiga bestick samt kladd på armstödet på stolen i matsalen. Trist men men jag gillar verkligen hotellet och kommer så klart tillbaka. Små detaljer som säkert går att lösa med lite bättre koll på helheten.

Bodde här: augusti 2018, reste som ett par
Tack Lennart A

Kära gäst,

Tusen tack för trevlig recension.

Vi tar åt oss av detaljerna som störde och ska göra allt för att de inte upprepas.

Hjärtligt välkommen åter!

Omdömet skrevs 26 juli 2018 från mobil enhet

Sovit sämst på flera år. Fint anrikt hotell men jag skulle gissa att vi hade 30 grader på rummet. Ingen fläkt, ingen ventilation och buller utanför rummet. Varför säger man inte att rummet ni kommer hyra är väldigt varmt när vi gör bokningsförfrågan? Allt blir så mycket värre att upptäcka brister själv.

Bodde här: juli 2018, reste med familjen
Tack Jakob_per

Kära gäst,

Jag kan bara be så mycket om ursäkt. Vi har brustit här och vi tar med oss detta som lärdom när det kommer till information vid bokningstillfället.

Det har varit extremt varmt och extrem väder för oss alla och det har inte varit så lätt, tyvärr.

Vi kommer som följd av denna sommar påbörja vårt projekt i september med att se över hela vårt ventilationssystem. Givetvis skall det vara bekvämt att sova.

Hör gärna av dig,