Omdömet skrevs 13 juli 2018 från mobil enhet

AW på Grand i Lund. Utsökt räksmörgås. Vi tog den mindre med 130 gram räkor. Vi orkade knappt äta upp. Saftig och spröd med fina räkor, ägg, gurka o majonnäs. Tar man den större ska man vara rejält hungrig, 200 gram bara räkor. Fin ute servering i kvällssolen.

Bodde här: juli 2018, reste som ett par
Tack Dan P
GrandHoteLund, Hotelldirektör på Grand Hotel Lund, svarade på det här omdömetSvarade 16 juli 2018

Tusen tack för vänliga ord.

Hjärtligt välkomna åter!

Omdömet skrevs 9 juli 2018

Mycket trevlig personal, fantastisk frukost och nära till både tågstation och utelivet.
Det negativa är att det inte finns någon AC eller ventilation alls och att öppna fönstren gjorde att man släppte in allt ljud som finns ute, både trafik, tågljud och nattlivsfolk, har man inte ont av detta så finns det inget att klaga på.
Sängen kändes varken för hård eller för mjuk, men själv föredrar jag hård säng och den var kanske lite för mjuk för mig...hade lite ont i svanken på morgonen.

Tips för att välja rum: Kanske högt upp gör att man kommer ifrån uteljudet? ( ganska tyst om fönster var stängda )
  • Bodde här: juli 2018, reste med familjen
Tack Zanna L
GrandHoteLund, Hotelldirektör på Grand Hotel Lund, svarade på det här omdömetSvarade 9 juli 2018

Kära gäst,

tack för en trevlig och informativ recension.

När det kommer till ventilation så startar vi höst resan med att uppgrader och förnya ventilationen på hela Grand. Det kommer bli en riktigt trevlig resa. Både för oss och för alla gäster.

Än en gång tack!

Omdömet skrevs 17 maj 2018 från mobil enhet

Mycket varmt enkelrum mot baksidan på fjärde våningen
Svårt att sova pga värmen öppnar man fönstret då bullrar
någon fläkt anläggning ute på taket lånad fläkt bullrar också upplever det hela väldigt jobbigt. Annars allt perfekt.

Bodde här: maj 2018, reste i arbetet
Tack clindsten
GrandHoteLund, Hotelldirektör på Grand Hotel Lund, svarade på det här omdömetSvarade 21 maj 2018

Hej CLindsten,

Vi tar emot informationen med öppna armar. Tack.

Vi är dock medvetna om att det kan vara lite varmt på en del rum. Därför har vi sedan ett par månader tillbaka startat projektet med att uppgradera vår ventilation i hela huset. Projektering och bygglov klart. Inom kort trycker vi på knappen.

Tack igen för informationen och hjärtligt välkomna åter.

Omdömet skrevs 16 maj 2018

Fina rum och trevlig restaurang med utmärkt mat och vin. Sköna sängar och kvalitetsprodukter i badrummet. Dock skulle det vara mycket bättre med en rad eleganta krokar och galjar i hallen. Stort otympligt klädskåp känns väldigt ofräscht och omodernt. Annars var allt toppen!

Bodde här: maj 2018, reste som ett par
1  Tack ankahu
GrandHoteLund, Hotelldirektör på Grand Hotel Lund, svarade på det här omdömetSvarade 17 maj 2018

Kära gäst,

Tusen tack för vänliga ord.
Vi tar med oss informationen gällande detaljerna kring inredningen i våra rum till vår inredningsdesigner.

Hjärtligt välkommen åter!

Omdömet skrevs 2 maj 2018

Bokade frukost och skrev i bokningen att vi var en vegan i sällskapet. Fick varken ett mejlsvar tillbaka eller någon sorts kommentar när vi kom dit. Det som fanns att äta för en vegan var ugnsbakade tomater, bröd, tomat och gurka. De hade laktosfria alternativ, men inga veganska. Riktigt tråkigt att se att de inte engagerar sig att försöka lösa något. Kommer inte gå dit och äta igen.

• Bodde här: april 2018, reste med vänner
Tack amandamagnum1996
GrandHoteLund, Chef på Grand Hotel Lund, svarade på det här omdömetSvarade 4 maj 2018

Kära amandamagnum1996,

Vi tycker det är tråkigt att du upplevt en mindre tillfredställande frukost på Grand Hotel. Vi har uppenbarligen brustit i våra rutiner och kommunikation. Vi värnar om våra gästers behov och vill att alla ska lämna Grand Hotel med glädje och en önskan att återvända inom kort!

Jag skulle uppskatta om du vill kontakta mig direkt på event@grandilund.se för att berätta mer om din upplevelse.

Niclas Klingspor
Event- och frukostansvarig