“Inte värt det”

Alice & Kattens Tesalong
Rankad som nr 1 av 7 Efterrätter i Lund
Prisklass: 24 kr - 325 kr
Beskrivning: I centrala Lund bjuder vi er välkomna till vår tesalong med sekelskifteskänsla. Hembakat och årstidsbetonat. Välkomna till oss!
Omdömet skrevs 16 december 2023 från mobil enhet

Blev överraskad över alla goda betyg här eftersom vårt besök var högst genomsnittligt. Vet inte om det beror på att Lund avsaknar renodlade Afternoon Tea -ställen och folk därför blir imponerade av vad de får. Det tog runt 30 min att få in brickan med snittar och scones (märk väl 2 h sittning innan man måste gå). Snittarna var ganska smaklösa, sconesen var otroligt torra och kakorna var kompakta och tråkiga. Tyvärr var de teer vi tog in rätt tråkiga med (tomtegröt, brända mandlar och chai) men det är ju subjektivt. Hade föredragit om man fått in allt i omgångar eftersom både te och scones kallnade snabbt. Dessutom synd att man inte får in påfyllning av te och mat, som de flesta Afternoon Tea ställen brukar erbjuda. Plus för trevlig personal, fin inredning och bra tillbehör till sconesen (lemon curd, två marmelader, clotted cream och vispat smör). Inte värt priset och kommer tyvärr inte gå dit igen.

Datum för besöket: december 2023
Tack SHT92

Omdömet skrevs 5 november 2023

Fantastisk upplevelse
Allt var vällagat och genomtänkt i detalj.
Vi njöt av gott te och läckra små bakverk i en härlig miljö. Det enda som kunde ha varit bättre är det vita brödet. Slå en signal till ett av dom vassa bagerierna i närheten och byt det mot ett schysst surdegsbröd så får ni högsta möjliga poäng av mig. Vi återkommer med glädje.

Datum för besöket: oktober 2023
    • Atmosfär
Tack A1639RZjohnnyc
Omdömet skrevs 18 augusti 2023

Toppenställe underbara scones med olika tillbehör massor av olika te.Kunde önska dubbla sandwichar med fyllning typ trekanter annars helt super

Datum för besöket: augusti 2023
Tack RESA1233
Omdömet skrevs 31 maj 2023

Fantastiskt ställe. Bra service, trevlig personal och en hel meny av teer att välja mellan. Vi brukar ta olika och sen smaka av varandra. ( alla får sin egen tekanna) Fantastisk god afternoon tea serverad på fint porslin. Väl värt ett besök men tänk på att boka i tid. Rekommenderas.

Datum för besöket: februari 2023
Tack Mimsan4
Omdömet skrevs 15 januari 2023

Vi tillbringade några härliga timmar med té och goda mackor och godsaker. Vi slog till med lite bubbel också.
Jätte fin service från personalen. Många olika téer att välja bland. De har verkligen lyckats skapa en härlig miljö i ”Alice”-tema. Vi kommer definitivt tillbaka!

Datum för besöket: januari 2023
Tack 862ia

Resenärer som tittade på Alice & Kattens Tesalong tittade också på

Lund, Skåne län

Besökt Alice & Kattens Tesalong? Berätta vad du tyckte!

Intäkterna påverkar de upplevelser som visas på den här sidan, läs mer.