Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
hakol
Jönköping, Sverige

Mysigt mitt i stan

Omdöme om Lilla Hotellet
4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 5 feb. 2022
Rummen åtkomliga från mysig innergård. Enkla men trevliga och välstädade rum. Bra och sköna sängar!
Litet minus för ingen golvvärme i badrummet, som väl börjar bli standard.
Fräsch frukost med precis det man behöver en vardag, dock inget överdåd om man väntar sig det.
Den som sover lätt bör be om ett rum som inte vätter mot gatan, en del trafikljud när morgontrafiken kommer igång. Relativt lyhört skulle jag säga.
Datum för vistelsen: januari 2022
Resetyp: Reste i arbetet
5,0 av 5 bubblorLäge
4,0 av 5 bubblorService
4,0 av 5 bubblorSovkvalitet
Ser du något problem med det här omdömet?
    2 192 kr
    934 kr
3.3 km från Lilla Hotellet
Visa fler hotell i Lund
Omdömet skrevs 17 januari 2022 från mobil enhet

Litet centralt hotell i Lund. Obemannat när vi anlände, men hade fått koder mailade, som gjorde att vi kom in, och till vårt rum.
Enkelt men bekvämt! Bra frukost och bra service. Parkering på innergården (100:-) Bekvämt att bo så centralt och vi kan nog bo där igen.

Datum för vistelsen: januari 2022
Tack sohard
Omdömet skrevs 19 oktober 2021 från mobil enhet

Litet och enkelt hotell centralt i Lund. Söndag till fredag, besökte Lund för utbildning.
Under vistelsen såg jag personal vid ett par tillfällen, inte mer. Hotellentre och rum låst med koddosa. En enkel lösning, men ger ett visst intryck av budget.

Rummet spartanskt med lösa sladdar och dålig planering. Billig Andersson-TV från Netonnet, minimalt format och utbud. Enkelsäng med sliten sängram i spånskiva. Resårmadrassen inget speciellt. Ingen vattenkokare, te eller kaffe tillgängligt på rummet, sannolikt inte heller nere på entréplan. Letade heller inte, och ingen information om hotellet fanns i hotellrummet.
Badrum med dusch och toalett. Tjut i rören och läckande cistern på toaletten.

Frukosten mycket sparsam, med ett par sorters bröd, filmjölk, yoghurt, flingor, kalla kokta ägg.

Funktionellt för övernattning enstaka nätter, men nästa veckovistelse blir det ett annat hotell. Definitivt ingenting för helgvistelse eller parvistelse i rekreativt syfte.

Datum för vistelsen: oktober 2021
Restyp: Reste i arbetet
Tack Pontus W
Omdömet skrevs 11 oktober 2021

Prisvärd parkering (80 kr) på den mysiga innergården men man ska nog inte räkna med att det alltid finns parkering där då innergården var väldigt liten. Centralt och bra läge samt smidigt med kod både till grinden och till rummet.

Vi fick rum nummer 2 som i sig var rymligt men inte speciellt fräscht, plus var att det fanns mörkläggningsgardiner och sängarna var bekväma.
Toaletten däremot var under all kritik, undvek att duscha då jag antog att alla svarta fläckar i duschen var mögel 🤮🤮
Massa spindelväv och en stor spindel i hörnet över duschen, det gick inte heller att stänga dörren till toaletten ordentligt utan vi ställde en stol framför...
Frukosten var helt okej, hade varit trevligt om de kokta äggen som va det enda varma på frukostbuffén faktiskt hade varit varma.

Kommer inte att boka om detta hotell.

Datum för vistelsen: oktober 2021
Tack jonnal699
Omdömet skrevs 19 oktober 2020

Enkelt men fräscht hotell med bra läge, centralt i Lund. Bra rum och mysigt i sin enkelhet. Enkel elektronisk incheckning. Lite trång parkering.
Mycket enkel frukost, men Covidsäkrat.
Nära till mat, sevärdheter och historiska platser.

Rumstips: Välj gärna rum mot gården, det ät tystare.
Datum för vistelsen: juli 2020
1  Tack Thomas S
Omdömet skrevs 27 juni 2020 från mobil enhet

Fick rum på övervåningen med kvällssol. Värsta bastun i rummet. Ingen luftkonditionering. Väldigt svårt att sova trots att fönstret stod öppet till klockan två på natten för att få in svalka och syre. Fest på innergården precis vid hotellet hjälpte inte heller.

Datum för vistelsen: juni 2020
1  Tack JonasE141