Omdömet skrevs 30 juni 2020

Mycket trevligt centralt hotell med fantastisk utsikt över gamla Lund. Rena och fina rum. Frukosten var god om än lite mager i sitt utbud. Trevlig pub på bottenplanet med god mat och trevlig personal. Det som drar ner betyget något var att hotellet är helt obemannat efter kl 22 och då tv,n var trasig i rummet försökte vi å tag i personal men var tvungna att ringa till hotell Elite där en snorkfröken svarade att det inte fanns något att göra och du ska ju bara bo på hotellet ett dygn och då spelar det ingen roll. Vad är det för j..la svar. tänk om och gör rätt.

Tack Pebede
Omdömet skrevs 15 juni 2020

Bishop Arms är ett centralt beläget hotell med bra standard och service, rent och prisvärt. rummen är lagom stora och har det man behöver. Frukosten kunde vi inte bedöma dp detta var under Corona pandemin så det fanns bara frukostpåse

Tack Herman K
Omdömet skrevs 15 juni 2020

Är detta ett hotell, en restaurang eller en pub? Den klarar inte av att fullt ur vara något av alternativen. Undermålig/obefintlig reception, avsaknad av sänglampor, oreda/knapphet i kanalutbudet, stora kvalitetsbrister i matlagningen. Sammantaget en stor besvikelse.

• Restyp: Reste ensam
Tack TedJ174
Omdömet skrevs 3 juni 2020 från mobil enhet

I dessa märkliga tider med Corona har Bishop vidtagit mycket bra åtgärder.
Man checkar in i puben vilket kan kännas lite märkligt men fungerar.
Hotellet verkar har renoverats för inte så länge sedan.
Rent och snyggt och välstädat.
Frukosten serveras i små boxar som är välfyllda med 2 olika bröd, tomater, ost, skinka, en liten muffins, en apelsinklyfta, en bit banan och självklart smör.
En med fil och Grenola fanns också.
Kaffe.

Man har gjort det bra utifrån förutsättningar.

Rummet på tredje våningen var ut mot gatan och buller från kullerstensgatan finns.
Varmt på rummen och avsaknad av bra ventilation eller AC.

Ingen kyl på rummet vilket jag tycker man kunde ha installerat.

Tack 47janneb
Omdömet skrevs 19 maj 2020 från mobil enhet

Lite äldre och sliten byggnad. Lyhört som sjutton, hör när gästen ovanför går omkring.

Luktade unket i rummet, som om det var länge sedan det städades/användes (vilket kanske stämmer pga corona-tider).

Hittade en bjässe till silverfisk (se bilden) på rummet. Får en att undra vilka andra skadedjur som jag inte såg...

Du kan inte komma in på hotellet innan kl 16 om du inte redan är incheckad och har fått passerkort, vilket man kanske vill för exempelvis att lämna bagage om du anländer tidigt.

Datum för vistelsen: maj 2020
Restyp: Reste i arbetet