Travelocity
Priceline
Orbitz.com
Omdömet skrevs 18 juni 2021

Vi låg över här en natt. Rummet som vi fick byta till hade två sängar, fick först ett rum med bara en liten säng för 2 personer, trots att vi på hotellets hemsida hade bokat rum med 2 enkelsängar. Personen i receptionen gav oss visserligen nytt rum men uppträdde besserwisser-aktigt. Hotellet tog även betalt långt innan vi låg där, inte bara en reservation av kontokortet (oskick att göra så). Rummet vi fick var ganska hyfsat stort men med mycket smutsiga fönster och badrummet rent bedrövligt. Sängen alldeles för mjuk och nedlegad. Minihandfat och duschvattnet rann inte ned. Mycket liten duschdel med bara ett draperi så vattnet flöt ut över stora delar av badrummet. Frukosten OK men inte mer. Fanns en del småvarmt, men dåligt utbud av pålägg. På väg till frukosten som serverades alldeles för sent (tidigast klockan 08,00) på helgerna fick man kliva över smutshanddukar. Nästa gång vi är i Kristianstad kommer vi att välja ett annat hotell.

Datum för vistelsen: juni 2021
1  Tack 418johnnyd
Omdömet skrevs 12 april 2021

Vi bodde här två nätter i ett mysigt litet rum mot kyrkan. Bra att det fanns pub på hotellet. Skön säng, stor TV. Vi åt två förbeställda rätter som researrangören valt och det var gott. Fint badrum, bra wifi, vattenkokare. Fullt tillräcklig frukost. Visst var gångmattan utanför rummen lite sliten, men vad gjorde det? Vi skulle ju bara gå på den. Och hade den inte funnits så hade man hört steg i korridoren. Nu var det lugnt och tyst, även på natten. Trevlig och hjälpsam personal. Vi bodde i rum 204 och där hördes inget ljud från dörren in till hotellrummen ute i trappen. Men bor man som nån skriver i rum 220 (eller för den delen 218, 219 också) förstår jag att det skrällde ordentligt när dörren stängdes. Dörrstängaren borde ses över. Men vi är mycket nöjda med vistelsen och rekommenderar hotellet.

Rumstips: Undvik rummen som vetter mot dörren i trappen.
Datum för vistelsen: april 2021
1  Tack Marianne E
Omdömet skrevs 13 december 2020

Trevlig personal på ett helt okej hotell. Plus för restaurangen i samma hus. På rummet var det gott om plats och det som behövs fanns där. Bra med vattenkokare och kaffe/te. Dörren in till hotellrummen, ovanför trappan, har en dörrstängare som är hårt spänd. Vårt rum, 220, låg nära den dörren och varje gång någon gick genom den skrällde det så att hela rummet skakade till. Det började vid 6:30 så sovmorgon kunde vi glömma. Undvik rummen närmast den dörren!

Datum för vistelsen: december 2020
1  Tack Gun P
Omdömet skrevs 5 december 2020

Trevligt bemötande, skön säng, stor tv, te på rummer och underbar frukost. Trots rummet var för 1 pers så var det stort. Smart tv som man kunde titta på i sängen med bra kanalutbud. Pub i bottenvåningen var jättetrevligt med typ 100 olika öl att välja på. Högt rekommenderas.

Datum för vistelsen: december 2020
Omdömen sammanställs i samarbete med Elite Hotels of Sweden
1  Tack Konkasia
Omdömet skrevs 1 november 2020

Inget superfint hotell men å andra sidan betalar man inte så mycket. Rummet var mysigt, toaletten lite liten. Ett trappa upp utan hiss. Coronaanpassad frukost där man kan beställa matpåse att hämta. Trevlig pub i botten. Gratis parkering utanför. Bra läge. Hade kunnat bo där igen.

Datum för vistelsen: oktober 2020
1  Tack MissEva73