Omdömet skrevs 7 januari 2020

Med förbetald frukostkupong i hand äntrade vi hotellobbyn sugna på en riktig hotellfrukost, och fick beskedet ”Vi serverar ingen frukost idag” Tablå-Ridå.

Trots att det stod en så kallad trottoarpratare utanför hotellet som välkomnade till den fina frukostbuffén á 115kr.
Vi reser vidare och känner oss blåsta på 2 x 115kr.

Datum för vistelsen: januari 2020
Tack Janke2006
Omdömet skrevs 25 december 2019 från mobil enhet

Fylld av förväntan inför en utekväll i Kristianstad med goda vänner så bokade vi en natt på detta hotell. Det första som slår en i ansiktet när man kliver in i receptionen är en så stark stank av ngn slags parfym, doftljus eller annat som gjorde att man direkt anade att anledningen till detta skulle vara att det annars skulle lukta väldigt illa...man kan ju fundera på om pest eller kolera vore bäst i detta fall? Men men, vidare upp på hotellets 4:e våning och rum 415, som man fick öppna med ”vanlig ASSA nyckel” så kliver vi in i 1982...my god vilken tidsresa....stort rum förvisso, men herregud...har tiden stått still sedan de öppnade hotellet? Jag var tvungen att gå ut igen för att sen gå in igen för att se om det var sant...döm om min förvåning...de va sant! Ok, men nu ska vi se vad kvällen har att erbjuda i Kristianstad, kan bara bli bättre! PS, jag vet att när hotellet invigdes kostade de 500kr/natt, nu kostade en natt 1.537kr/natt....i mina Öhrn ÖVERPRIS!!

Datum för vistelsen: december 2019
Tack mikaelbernebring
Omdömet skrevs 17 november 2019 från mobil enhet

Pampig entré och väldigt trevlig man i receptionen tar emot och man kan inte annat än att känna sig välkommen! Fint, fräscht rum på 5 vån med synliga bjälkar och takfönster - romantiskt!
Sköna sängar och fin frukostbuffé.
Hit återkommer vi gärna!!

Datum för vistelsen: november 2019
Tack UEMT
Gustaf A, General Manager på First Hotel Christian IV, svarade på det här omdömetSvarade 18 november 2019

Vad härligt att ni har haft en så fin vistelse hos oss. Vår receptionist Jonathan är fantastisk, jag ska hälsa till honom så blir han glad. Önskar er varmt välkomna tillbaka till oss snart igen.

Med Vänliga Hälsningar

Gustaf Andersson, General Manager, First Hotel Christian IV

Omdömet skrevs 3 november 2019

Rummet var rent o fint. Bra sängar. Det jag saknade i badrummet var dålig vattentryck i duschen förstår att vi ska spara på vattnet men så här får man hålla på länge för att få bort tvål o dyl. Hårtorken dålig fart o sen satt den bakvänt till och inte vid spegeln. Vid frukost fick man vänta 30min på mer äggröra, tar det så lång tid?

Rumstips: Inte gärna takvåning ser inget, eller baksidan.
Datum för vistelsen: november 2019
Tack EvaJ1689

Tack så mycket för er fina review. Glädjer oss att ni har haft en trevlig vistelse. Tar med mig er feedback angående duschen och hårtorken, det ska vara bra tryck i kranar och hårfön - detta är nu åtgärdat. Vi får normalt sett mycket beröm för vår frukost men självklart ska det inte ta 30 min- det ska finnas tillgängligt hela tiden.

Varmt välkomna tillbaka till oss

Gustaf Andersson, General Manager, First Hotel Christian IV

Omdömet skrevs 4 september 2019 från mobil enhet

Utsikten från rummet var inte tillnärmelsevis grandios. Se bild... Stort rum men var tog inredningen vägen? Pluset var en skön säng men där tog det slut. TV minimal och mer än hälften av kanalerna var svarta. Dusch var helt klart monterad för annat än svenskar av medellängd. Satt på ca 1,5 meters höjd. Inga insynsskyddsgardiner utan bara mörkläggning. Kanske onödigt när utsikten är en mur?!
Hotellet kunde vara fantastiskt om man tog dit en inredare och gjorde nåt åt rummen! Inte värt över 1000-lappen i någon situation.

Datum för vistelsen: september 2019
Restyp: Reste i arbetet